Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbooken hittar inte hårddisken?


Hemmamannen
 Share

Rekommendera Poster

Hemmamannen

Hej. I morse valde min Macbook 12 tums 2015 att två gånger "badbolla" och starta om. Efter andra omstarten så är den inte med överhuvudtaget och det blir inget liv i den, nästan, oavsett vad jag gör. Efter en stund med skärmen uppfälld dyker det dock upp en blinkande symbol mitt på skärmen som försvinner efter en stund. Någon som känner till vad detta kan tyda på och eventuell åtgärd? 

M54Fm98WSWqdG8Iex+TLnQ.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Datorn hittar inte startskiva/hårddisk.

 

Starta upp med ALT + R nedtryckt.

Vad händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemmamannen

Hej och tack för supersnabbt svar!! Har provat detta och det enda som händer är att den blinkande symbolen kommer tillbaka, dvs fil symbolen med frågetecken som blinkar. Så den vägen gick tyvärr inte........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemmamannen

Hej. Nej, jag gjorde precis som man skall dock utan framgång. Har dock löst sig nu genom att starta med bara alt tangenten nedtryckt. Då hamnade jag i läget där man väljer nätverk och sen bootade datorn om sig via nätet och inte via det inbyggda återställnings systemet. Så nu har man lärt sig detta också, även om det tog några timmar.......... Den stora frågan om varför datorn kraschade kommer man förmodligen aldrig få svar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...