Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sjunkande lojalitet bland Iphone-användare – fler byter


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

48 minuter sedan, Stereotypen säger:

Passerat!!!

 

:cake::cake:

Jo.

Jag ska föreslå den äldre herrn om han vill ta över min 5s.  Eftersom jag själv har fått den så kan den skänkas vidare. 

Batteri bara sju laddcykler. IOS 12.4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-07-20 på 12:32, mikaellq säger:

Men då fick du ANDROID (ve å fasa), mycket mindre av spjutspetstekniken och ...

 

Hur är det att göra något så grundläggande som att surfa med denna Samsung? 

Min S10E skäms inte för sig och jag skulle vilja påstå att den sköter vardagssysslor minst lika bra som min iPhone 8 Plus gjorde. Förutom att batteritiden är bättre på Samsung förstås. Inget snack om att iOS är mer välpolerat och logiskt i vissa avseenden, men jag skulle vilja påstå att det är mer en fråga om smak och vana vilket system man föredrar.

 

Och min Samsung har vissa features som jag verkligen uppskattar....

- "Wireless Powershare": På resande fot tar jag med EN kabel/laddare. Galaxy Buds och Galaxy Watch laddas samtidigt genom att jag lägger dem på telefonen. OTROLIGT smart och praktiskt! 

- Hemskärmen: Android är ljusår före i sitt sätt att hantera widgets och hemskärm. Möjligheterna är oändliga. På min iPhone kunde jag inte ens bestämma att ha t ex fyra appar på höger sida (för att nå med en hand). Jag kan förundras över hur den här aspekten inte utvecklats mera av Apple. 

- "Touch-ID" på sidan av telefonen: En sak som jag upplevde som negativt var att Apple tog bort touch-ID på nya modellerna. Face-ID i all ära.... men nej tack. Jag vill ha en touch-ID. Och Samsungs lösning på sidan är så jävla bra. Och snabb. Jävligt snabb.   

- Vikten: Iphone XS väger 177 gram och min Samsung väger 150 gram. Kanske inte låter som en stor skillnad men när man har badbrallor så är det näst intill avgörande. Tyngd är inte kvalité. Även om vissa tror det. 

- Uttag för hörlurar. 

 

2019-07-20 på 13:23, mikaellq säger:

Detta kräver dock att man har förmågan att se det uppenbara. 

Ah... en gammal hederlig härskarteknik! Vanlig bland vita, medelålders män förr i tiden. En utdöende konstform. Skönt att se att den fortfarande finns. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Alix säger:

Han har haft en Android sedan tidigare så jag tror att han vill (behöver) känna sig någorlunda hemtam. Särskilt som han är fågelskådare och använder vissa sådana appar. Det finns säkert alternativ, men inlärningskurvan är som den är i en viss ålder. För mig hade det dock helt klart varit att föredra! :D 

Ja min svärfar har knappt lärt sig Android på många år, och han vill ha den där fågelappen. Men den finns för iPhone också. Märkligt denna livrädsla för iPhone som är mycket lättare att använda och mer strukturerat gränssnitt. Går inte lära gamla hundar att sitta verkar det som. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Alix säger:

... Jag ska föreslå den äldre herrn om han vill ta över min 5s.  Eftersom jag själv har fått den så kan den skänkas vidare. 

Batteri bara sju laddcykler. IOS 12.4.

 

2 minuter sedan, iMarc säger:

Ja min svärfar har knappt lärt sig Android på många år, och han vill ha den där fågelappen. Men den finns för iPhone också. Märkligt denna livrädsla för iPhone som är mycket lättare att använda och mer strukturerat gränssnitt. Går inte lära gamla hundar att sitta verkar det som. 

Jag pratade nyss med honom och han var inte främmande för att titta på min 5s i alla fall (se ovan). Det kanske lockar att slippa betala 1500 för en ny... :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Tigercop säger:

Min S10E skäms inte för sig och jag skulle vilja påstå att den sköter vardagssysslor minst lika bra som min iPhone 8 Plus gjorde. Förutom att batteritiden är bättre på Samsung förstås. Inget snack om att iOS är mer välpolerat och logiskt i vissa avseenden, men jag skulle vilja påstå att det är mer en fråga om smak och vana vilket system man föredrar.

 

Och min Samsung har vissa features som jag verkligen uppskattar....

- "Wireless Powershare": På resande fot tar jag med EN kabel/laddare. Galaxy Buds och Galaxy Watch laddas samtidigt genom att jag lägger dem på telefonen. OTROLIGT smart och praktiskt! 

- Hemskärmen: Android är ljusår före i sitt sätt att hantera widgets och hemskärm. Möjligheterna är oändliga. På min iPhone kunde jag inte ens bestämma att ha t ex fyra appar på höger sida (för att nå med en hand). Jag kan förundras över hur den här aspekten inte utvecklats mera av Apple. 

- "Touch-ID" på sidan av telefonen: En sak som jag upplevde som negativt var att Apple tog bort touch-ID på nya modellerna. Face-ID i all ära.... men nej tack. Jag vill ha en touch-ID. Och Samsungs lösning på sidan är så jävla bra. Och snabb. Jävligt snabb.   

- Vikten: Iphone XS väger 177 gram och min Samsung väger 150 gram. Kanske inte låter som en stor skillnad men när man har badbrallor så är det näst intill avgörande. Tyngd är inte kvalité. Även om vissa tror det. 

- Uttag för hörlurar. 

 

iPhone är enklare att använda, har bättre kvalité, håller längre, har bättre andrahandsvärde, har bättre appar och är snyggare. 

Android-lurar krånglar mer, massa bloatware, mindre säkert system, sämre kvalité över lag, ful design och går inte att uppdatera lika länge som en iPhone. 

Android påminner lite om Windows. Skräp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Tigercop säger:

Min S10E skäms inte för sig och jag skulle vilja påstå att den sköter vardagssysslor minst lika bra som min iPhone 8 Plus gjorde. Förutom att batteritiden är bättre på Samsung förstås. Inget snack om att iOS är mer välpolerat och logiskt i vissa avseenden, men jag skulle vilja påstå att det är mer en fråga om smak och vana vilket system man föredrar.

 

Och min Samsung har vissa features som jag verkligen uppskattar....

- "Wireless Powershare": På resande fot tar jag med EN kabel/laddare. Galaxy Buds och Galaxy Watch laddas samtidigt genom att jag lägger dem på telefonen. OTROLIGT smart och praktiskt! 

- Hemskärmen: Android är ljusår före i sitt sätt att hantera widgets och hemskärm. Möjligheterna är oändliga. På min iPhone kunde jag inte ens bestämma att ha t ex fyra appar på höger sida (för att nå med en hand). Jag kan förundras över hur den här aspekten inte utvecklats mera av Apple. 

- "Touch-ID" på sidan av telefonen: En sak som jag upplevde som negativt var att Apple tog bort touch-ID på nya modellerna. Face-ID i all ära.... men nej tack. Jag vill ha en touch-ID. Och Samsungs lösning på sidan är så jävla bra. Och snabb. Jävligt snabb.   

- Vikten: Iphone XS väger 177 gram och min Samsung väger 150 gram. Kanske inte låter som en stor skillnad men när man har badbrallor så är det näst intill avgörande. Tyngd är inte kvalité. Även om vissa tror det. 

- Uttag för hörlurar. 

 

Ah... en gammal hederlig härskarteknik! Vanlig bland vita, medelålders män förr i tiden. En utdöende konstform. Skönt att se att den fortfarande finns. 

Bara jag som roar mig lite... :) 

Inte mycket skillnad i batteritid på S10E och XS om batteritid vore det enda intressanta medan en XR antagligen är en bättre jämförelse om även ekvivalent teknik tas med som ett hänsyn.

 

Kvalitet spelar STOR roll för mig och borde det för de allra flesta medan polismannen naturligtvis får tycka om vad han själv vill. ;) 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...