Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan nya Iphone bli en hit?


Alix
 Share

Rekommendera Poster

dump.png.59248614c048f4c2fe3ec4de9c1fe012.png

Källa.

 

Är det på grund av denna skapelse som Jony Ive fick sluta? Kamerabumpen är föga attraktiv, minst sagt. Och 3D Touch sägs försvinna (?). Samma design som 2017. Kan då denna bli en hit? Med FET prislapp, dessutom? Räcker det att man får med en ny Ultra Wide kamera? Jag är skeptisk... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv blev jag lite sugen på ny om ryktet om en iPhone 8 SE stämmer. Alltså en iPhone 8 med upphottad hårdvara.

Gissningsvis kommer även denna ha FET prisslap så frågan är om det är värt att byta upp min trotjänare iPhone 7:an?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, SirKnasen säger:

Själv blev jag lite sugen på ny om ryktet om en iPhone 8 SE stämmer. Alltså en iPhone 8 med upphottad hårdvara.

Gissningsvis kommer även denna ha FET prisslap så frågan är om det är värt att byta upp min trotjänare iPhone 7:an?

Jag skulle köpa en SE 2! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Jag skulle köpa en SE 2! :) 

Jag hoppas den finns när min SE lägger av. För en större telefon är otänkbart.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, sådana önskemål har alltså även jag. Men min tråd fokuserar på de nya flaggskeppen (inklusive lättversionen Elva® eller vad den nu kommer att heta). Hur kommer det att gå för dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, SirKnasen säger:

Själv blev jag lite sugen på ny om ryktet om en iPhone 8 SE stämmer. Alltså en iPhone 8 med upphottad hårdvara.

Gissningsvis kommer även denna ha FET prisslap så frågan är om det är värt att byta upp min trotjänare iPhone 7:an?

Jag sitter på samma tron med en sjua som är så bra att det inte finns tillräckligt stor anledning till att ens köpa de värsta bästa nu. 

 

Jag är glad över att jag köpte en sjua istället för en SE. Jag ser så illa på nära håll att när det blir dags för ny så blir det nästan garanterat en större. 

 

En talande detalj för min IP7 del är att allt är inzoomat och med mer kontrast för att slippa huvudvärken på kvällen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

dump.png.59248614c048f4c2fe3ec4de9c1fe012.png

Källa.

 

Är det på grund av denna skapelse som Jony Ive fick sluta? Kamerabumpen är föga attraktiv, minst sagt. Och 3D Touch sägs försvinna (?). Samma design som 2017. Kan då denna bli en hit? Med FET prislapp, dessutom? Räcker det att man får med en ny Ultra Wide kamera? Jag är skeptisk... :fundersam:

Enligt flera källor är det länge sen Ive varit involverad I någon designutveckling.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag ser så illa på nära håll

Läsglasögon behövs kanske? Vi är i den åldern...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Enligt flera källor är det länge sen Ive varit involverad I någon designutveckling.  

Jaså? Vad har han sysslat med då? I och för sig ett ämne för en annan tråd. Vad tror du om de kommande flaggskeppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11:an lär inte bli en hit om de kommer kosta lika mycket som x/xs. Dessutom samma design som två gen bakåt. Ja förutom kameramodulen. 

 

Det finna väl inga direkta siffror men sålde inte x/xs ca 30% lägre än förväntat? Höjer de priset i år igen förlorar de nog många flaggskeppsköpare. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Jaså? Vad har han sysslat med då? I och för sig ett ämne för en annan tråd. Vad tror du om de kommande flaggskeppen?

Läste man artiklarna i kölvattnet av hans avgång var det flera som skrev att han hade dragit sig undan från designarbetet. Så att han slutade var ingen överraskning enligt dom. 

Inget alls eftersom det bara är rykten än så länge. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Magnus76 säger:

11:an lär inte bli en hit om de kommer kosta lika mycket som x/xs. Dessutom samma design som två gen bakåt. Ja förutom kameramodulen. 

 

Det finna väl inga direkta siffror men sålde inte x/xs ca 30% lägre än förväntat? Höjer de priset i år igen förlorar de nog många flaggskeppsköpare. 

Jag tror att Iphoneköpare fortsätter köpa Iphone. Dave Lee på YT bytte plattform, men folk generellt sett är nog nöjda med plattformen som sådan. Men framgångssagan med ständigt ökande försäljning är nog slut, om inte Apple har ett äss i rockärmen till i höst eller nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Läste man artiklarna i kölvattnet av hans avgång var det flera som skrev att han hade dragit sig undan från designarbetet. Så att han slutade var ingen överraskning enligt dom. 

Inget alls eftersom det bara är rykten än så länge. 

Själva designen är mer än ett rykte, skulle jag vilja påstå. Eller tror du att MKBHD har dragits vid näsan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja folk kanske stannar kvar inom iOS. Men färre och färre gör det tillsammans med flaggskeppen. Kanske inte är tanken av dem egentligen? Vi ”flaggskeppsköpare” kommer välja annan plattform om detta prisvansinne fortsätter. 

 

Jag menar, om man avvänjer sig från iOS får du premiumflaggskepp för en billigare penning med android. Visst finns det nackdelar med android men samtidigt fördelar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Själva designen är mer än ett rykte, skulle jag vilja påstå. Eller tror du att MKBHD har dragits vid näsan?

Ingen aning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Magnus76 säger:

Ja folk kanske stannar kvar inom iOS. Men färre och färre gör det tillsammans med flaggskeppen. Kanske inte är tanken av dem egentligen? Vi ”flaggskeppsköpare” kommer välja annan plattform om detta prisvansinne fortsätter. 

 

Jag menar, om man avvänjer sig från iOS får du premiumflaggskepp för en billigare penning med android. Visst finns det nackdelar med android men samtidigt fördelar. 

Om man har boat in sig i Apples ekosystem, helt eller delvis, så är det egentligen bara hårdvaran som är attraktiv. Exempelvis bättre kamerasetup. Men även om jag gärna tar bilder så räcker inte det för mig. Kanske, kanske, om Google Pixel kommer till Sverige. Kinesiska spionmobiler går fetbort för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Ingen aning

Nej, veta kan man förstås inte förrän Apple står på scen och visar upp dem. Men jag skulle bli extremt förvånad om mobilerna ser helt annorlunda ut än de skaldummies MKBHD visade upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller delvis med om kinatelefoner, förutom oneplus. Kanske spionerar också men säkerligen mindre än huawei etc.

 

Om kommande note10 hamnar i ett bra prisläge är den mycket intressant. Framförallt till black friday :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Magnus76 säger:

Håller delvis med om kinatelefoner, förutom oneplus. Kanske spionerar också men säkerligen mindre än huawei etc.

 

Om kommande note10 hamnar i ett bra prisläge är den mycket intressant. Framförallt till black friday :)

Jaha, men då är du ju inte särskilt intresserad av just Iphone och Apples ekosystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Magnus76 säger:

Ja folk kanske stannar kvar inom iOS. Men färre och färre gör det tillsammans med flaggskeppen. Kanske inte är tanken av dem egentligen? Vi ”flaggskeppsköpare” kommer välja annan plattform om detta prisvansinne fortsätter. 

 

Jag menar, om man avvänjer sig från iOS får du premiumflaggskepp för en billigare penning med android. Visst finns det nackdelar med android men samtidigt fördelar. 

Jag anser att uppfattningen att Apple flaggskepp är dyra jämfört med konkurrenterna är mest pga den som jämför, som inte jämför äpplen med äpplen. 

Apple ligger i den absoluta framkanten av utvecklingen och vill man ha detta absolut bästa så är det inte så konstigt om det kostar.

 

Varför tror du att jag valde en IP7 förra året? Snål såklart och ville inte ha det allra bästa. Till och med en IP7 slår det mesta konkurrenterna har att komma med, medan många otekniska bara ser prislappen och inget av det i hård och mjukvara som gör Apple-alternativet helt överlägset bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland glömmer jag av att de flesta här inte klarar kritik mot apple. Men men. Kan inte hålla med om att apple inom alla parametrar är det bästa. Benchmarktester på processor är de överlägsna, men det märks inte vid vanligt användande. 

 

Det är många saker apple är sena med. Kameror de inte bäst på, inte design (subjektivt), inte snabbast minne, tänker nya hastigheterna tex oneplus7 har, sämre skärm än många andra. 

 

Jag är förvisso väldigt intresserad av iOS, är väldigt insnöad t.o.m. iPhone, iPad, aw, ATV, samt att hela familjen kör iOS. Men jag är ändå nyfiken på android och saknar en del som det erbjuder. 

 

Nyfikenheten växer mer och mer och nu när jag känner att iPhones flaggskepp blivit för dyra, ja då överväger jag flytt ännu mer.

 

Sen är det ju extra kul att köpa något som faktiskt känns nytt. Ganska trist att packa upp en iPhone xs om man kommer från en x tex. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Magnus76 säger:

Ibland glömmer jag av att de flesta här inte klarar kritik mot apple. Men men. Kan inte hålla med om att apple inom alla parametrar är det bästa. Benchmarktester på processor är de överlägsna, men det märks inte vid vanligt användande. 

 

Det är många saker apple är sena med. Kameror de inte bäst på, inte design (subjektivt), inte snabbast minne, tänker nya hastigheterna tex oneplus7 har, sämre skärm än många andra. 

 

Jag är förvisso väldigt intresserad av iOS, är väldigt insnöad t.o.m. iPhone, iPad, aw, ATV, samt att hela familjen kör iOS. Men jag är ändå nyfiken på android och saknar en del som det erbjuder. 

 

Nyfikenheten växer mer och mer och nu när jag känner att iPhones flaggskepp blivit för dyra, ja då överväger jag flytt ännu mer.

 

Sen är det ju extra kul att köpa något som faktiskt känns nytt. Ganska trist att packa upp en iPhone xs om man kommer från en x tex. 

 

 

Spelar ingen roll att Apple inte ligger i framkant på varje enskild detalj när dom som helhet spör alla andra tillverkare med hästlängder. Subjektiv bedömning ja men något dom flesta håller med och anledningen till att man stannar i Apples ekosystem. 

Ps Det verkar snarare vara du som inte klarar av kritik av din åsikt

Redigerad av lappen71
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gällde frågan hur det går för flaggskeppsmodellerna, inte om man klarar sig lika bra med en Android. Det är subjektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Magnus76 säger:

Ibland glömmer jag av att de flesta här inte klarar kritik mot apple. Men men. Kan inte hålla med om att apple inom alla parametrar är det bästa. Benchmarktester på processor är de överlägsna, men det märks inte vid vanligt användande. 

 

Det är många saker apple är sena med. Kameror de inte bäst på, inte design (subjektivt), inte snabbast minne, tänker nya hastigheterna tex oneplus7 har, sämre skärm än många andra. 

 

Jag är förvisso väldigt intresserad av iOS, är väldigt insnöad t.o.m. iPhone, iPad, aw, ATV, samt att hela familjen kör iOS. Men jag är ändå nyfiken på android och saknar en del som det erbjuder. 

 

Nyfikenheten växer mer och mer och nu när jag känner att iPhones flaggskepp blivit för dyra, ja då överväger jag flytt ännu mer.

 

Sen är det ju extra kul att köpa något som faktiskt känns nytt. Ganska trist att packa upp en iPhone xs om man kommer från en x tex. 

 

 

Därför att du inte ser det som gör Apple-alternativet överlägset bättre. Ex en detalj är att jag många gånger sett råd om att stänga av platstjänster (gps) samt begränsa bakgrundsaktivitet för att spara batteri. Ger absolut NOLL nytta för att spara batteri! iOS är riktigt byggd till skillnad från android med vilken det räckte för mig att ta tåget till Skövde för att det skulle säga slurp i batteriet.

 

Kvalitet! Men man ska inte kasta pärlor åt svin sägs det. De flesta förstår inte att uppskatta kvalitet.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Nu gällde frågan hur det går för flaggskeppsmodellerna, inte om man klarar sig lika bra med en Android. Det är subjektivt.

Det kommer att gå bra tror jag, kanske rent av lysande därför att det alltid kommer att finnas de som vill ha det allra bästa och som dessutom har råd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...