Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trådlös laddare för alla prylarna


Saltakatten
 Share

Rekommendera Poster

Saltakatten

Hej!

 

Har aldrig hittat en laddare som uppfyller alla mina önskemål sedan AirPower lades ner.

 

- Ska kunna ladda iPhone, AirPods, Apple Watch samtidigt

- CE-märkt

- Ej läder

- Snygg (subjektivt förstås, men föredrar där telefonen ligger platt, och gärna Watch med, eller kan fällas ner.)

 

Nomad Base Station skulle vara perfekt, men är i läder. Och finns både med och utan Apple Watch-laddning vilket är ännu bättre då min sambo behöver det, men inte jag. Alternativt om det är en variant där Watch-laddaren kan fällas ner.

 

 

1DE9752F-F3DF-4A4F-85BD-F7520FA8AB87.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
1 minut sedan, boevil säger:

Jag har iof. aldrig förstått varför trådlösa laddare, men att ladda tre saker på en 7,5W laddare måste väl ta evigheter?
 

Smidigheten. Slipper hålla på med att ansluta kablar. Har monterat en trådlös laddare i sängen/nattduksbordet som jag lägger telefon på. Laddningen tar längre tid men det passar bra eftersom jag laddar på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, smidigt förstår jag, men enligt mig (för mig) onödigt.

Men laddaren du länkade till, 3 saker som delar på 7,5W...hinner de ladda under natten? 2,5W per del och antagligen är verkningsgraden relativt låg.

 

... om det inte avses 3 x 7,5 W?

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, boevil säger:

ok, smidigt förstår jag, men enligt mig (för mig) onödigt.

Men laddaren du länkade till, 3 saker som delar på 7,5W...hinner de ladda under natten? 2,5W per del och antagligen är verkningsgraden relativt låg.

 

 

Det bästa jag gjort är att gå över till långsam trådlös laddning. En bidragande orsak till att jag fortfarande har över 90% i batterihälsa på en två år gammal telefon. Har aldrig snabbladdat någon gång. Är övertygad att det är det som gör att folk "förstör" sina batterier på mindre än ett år gamla telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, boevil säger:

ok, smidigt förstår jag, men enligt mig (för mig) onödigt.

Men laddaren du länkade till, 3 saker som delar på 7,5W...hinner de ladda under natten? 2,5W per del och antagligen är verkningsgraden relativt låg.

 

 

Nej du läser spelarna fel. Det är 7.5W till telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, boevil säger:

Ok.

Vi verkar ha samma typ av iPhone, jag har 100% batterihälsa, men som pensionär använder jag den sparsamt.

Blev ett syftningsfel där. Inte hälsan som används sparsamt... ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2020-10-13 22:35, lappen71 säger:

Det bästa jag gjort är att gå över till långsam trådlös laddning. En bidragande orsak till att jag fortfarande har över 90% i batterihälsa på en två år gammal telefon. Har aldrig snabbladdat någon gång. Är övertygad att det är det som gör att folk "förstör" sina batterier på mindre än ett år gamla telefoner.

Rekommenderar du den nya Magsafe-laddaren? Är det den du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, siwjon säger:

Rekommenderar du den nya Magsafe-laddaren? Är det den du har?

Skojar du eller? Jag har en två år gammal telefon och MagSafe kom nu. Hur tänkte du nu? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, siwjon säger:

Rekommenderar du den nya Magsafe-laddaren? Är det den du har?

Inte på äldre modeller än senaste 12:an. 

https://forums.macrumors.com/threads/psa-non-iphone-12-models-charge-super-slowly-with-magsafe-charger.2262948/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, lappen71 säger:

Skojar du eller? Jag har en två år gammal telefon och MagSafe kom nu. Hur tänkte du nu? ?

Sorry! Jag var för snabb att skriva. Jag läste inte i tråden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...