Katthatt Postad 15 juli, 2019 Share Postad 15 juli, 2019 Har fått ärva en MacBook Air (11tum, mitten av 2012) och försöker uppgradera operativsystemet som för närvarande är Mountain Lion 10.8.5. Vad jag förstått skall den vara kompatibel för att uppgradera till Mojave, men har även försökt som plan B att uppgradera till High Sierra, och i båda fallen stöter jag på problem. I AppStoren kan jag leta mig fram till ett fönster för macOS High Sierra men när jag klickar på Hämta och loggar in med mitt Apple-ID kommer felmeddelandet: "Vi kunde inte utföra din begäran. Ett fel inträffade i App Store. Försök igen senare." följt av ett nytt felmeddelande: "Programuppdatering krävs. Om du vill ändra din betalningsinformation måste du uppgradera din Mac till den senaste versionen av macOS." Jag har ett uppdaterat Apple-ID så det borde inte orsaka problem. Jag har även försökt hitta nån "hämta" knapp på Mojavefliken på Apple-support hemsidan men där dyker det inte upp någon. Är det nåt annat sätt jag kan göra eller uppgradera OS:et på? mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stereotypen Postad 15 juli, 2019 Share Postad 15 juli, 2019 (redigerade) Kollat detta: https://support.apple.com/sv-se/HT201475 Redigerad 15 juli, 2019 av Stereotypen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster