Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera Apple ID


Helmer61
 Share

Rekommendera Poster

App Store ber mig uppdatera tre appar - Key Note, Pages och Numbers. Bra så långt för dessa använder jag regelbundet. Dock säger den att det inte går att uppdatera med nuvarande Apple ID. Hajar att jag någon gång i forntiden laddat ner dessa appar inloggad på annat Apple ID (tror jag vet vilket). Blir dock lite skraj att nu logga ut mig och sedan försöka ta mig in med det gamla Apple ID't för att kunna uppdatera apparna. Vad händer med all synk mellan paddan, iphonen och datorn om jag gör så? Självklart återgår jag till mitt senaste Apple ID så fort apparna är uppdaterade men riskar jag inte att sabba en massa under tiden? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App Store-butiken har en egen inloggning och iCloud en annan inloggning. Det är alltså fullt möjligt att vara inloggade på App Store/iTunes store med ett Apple ID och på iCloud med ett annat Apple ID. Om du loggar ut från App Store så loggas du inte ut från iCloud, för de är separata inlogg så. Så bara du tänker på att det är App Store du ska logga ut från och sen in på med ett annat Apple ID så är det ingen fara. Du ska alltså INTE logga ut från iCloud och sedan in på det med ditt gamla Apple ID, utan det är App Store du ska logga ut från och sen in på med ditt gamla Apple ID. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort apparna och ladda ner som med det Apple-id du använder mest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, lappen71 säger:

Ta bort apparna och ladda ner som med det Apple-id du använder mest


Skulle man också kunna göra eftersom just de app:arna är gratis. :)  Men har man köpt andra app:ar med ens gamla Apple ID så kan inte köpen överföras på ett enkelt sätt. Möjligen om man ställer in Familjedelning för det gamla och det nya Apple ID't. 

 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar, Rahael och Lappen71. Båda väldigt användbara! Tog bort och installerade om från mitt vanliga App Store konto. Visste inte att programmen var gratis. Perfekt!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...