Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad 1a start utan wi-fi bara SIM-kort


ulbn
 Share

Rekommendera Poster

Jag har nyss avyttrat min iPad mini 4 (med sim-kortplats) till en släkting...

(med hyfsad PC W10 vana fr jobb & fritid)

Han befinner sig nu i sin sommarstuga men har inte wi-fi där, men har ganska skaplig mobiltäckning...för att komma igång med sin padda, har han skaffat ett sim-kort (kontantkort) och trodde att han kunde starta upp med sitt sim-kort utan att  för närvarande ha ha wi-fi på sommarstället...

Går det? Finns det nån länk / instruktion som jag kan maila t honom f att hjälpa till?

Jag & han vore tacksamma för hjälp/råd!

ulbn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den var ”tömd” av kunnig personal på Mac-butiken här till det läge som en ny ägare kan tänkas vilja ta emot den.Dvs rensad på allt mitt personliga innehåll men inte låst på nåt sätt för att försvåra.

Inställningar _ mobil data kanske inte aktiverat ännu...

mvh & tack f svaret!

ulbn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontantkort med surf? Aktiverat kortet? iPad operatörslåst och nya sim-kortet samma operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nänä, iPaden är inte operatörslåst. Därmed spelar del väl ingen roll från vilken operatör kontantkortet kommer ifrån, eller ?

/ulbn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, sefr säger:

Och användarhandboken har ni följt? 

https://support.apple.com/sv-se/guide/ipad/welcome/ios

Stort tack, sefr!

Bättre hjälp är nog svårt att få - den som behöver hjälpen, killen i sommarstugan finns. Ca 15 mil ifrån mej...och är säkert oxå lika tacksam!

/ulbn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jättetack till allihop som så väldigt velat hjälpa...Novisen med iPaden  har bara ett litet hörn av trädgården med mobiltäckning...så han väntar till efter semestern när han är åter i storstaden med wi-fi överallt...

 

Ha en fortsatt fin sommar!

ulbn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...