Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Crister

Vad har hänt med programmet Clean my Mac?

Rekommendera Poster

Hej tidigare hade jag stor nytta av programmet Clean My Mac X, men när jag uppgraderade systemet i veckan beslöt jag starta om med en ren hårddisk. Det innebär att jag fick återinstallera mina gamla program igen, men det gick inte med Clean My Mac X. Det finns inte längre med på AppStore och när jag försökte komma runt det och ta ned det från deras hemsida gick det inte att starta.

Någon som vet varför?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad som hänt dig.

När jag kollade min licens står det att jag har 80 dagar kvar
vilket jag tycker är märkligt.

Brukar ju fungera lifetime om man väljer att inte uppgradera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör det på min Mac och det fungerar utmärkt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Crister säger:

Hej tidigare hade jag stor nytta av programmet Clean My Mac X, men när jag uppgraderade systemet i veckan beslöt jag starta om med en ren hårddisk. Det innebär att jag fick återinstallera mina gamla program igen, men det gick inte med Clean My Mac X. Det finns inte längre med på AppStore och när jag försökte komma runt det och ta ned det från deras hemsida gick det inte att starta.

Någon som vet varför?

Du kör väl beta-Catalina (andra trådar)? Sådana här program är anpassade per operativsystem som är kända och testade.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-07-11 på 21:40, BjornS säger:

Vet inte vad som hänt dig.

När jag kollade min licens står det att jag har 80 dagar kvar
vilket jag tycker är märkligt.

Brukar ju fungera lifetime om man väljer att inte uppgradera.

Med Clean My Mac X så introducerade de en prenumerationsmodell, antingen väljer man en prenumeration som man betalar ett år i taget, eller så väljer man ett engångsköp. Engångsköpet kostar som att prenumera i två år. Prenumerationen ger tillgång till nya versioner / generationer så länge som man prenumererar, medan engångsköpet bara innebär buggfix av existerande generation. Så kan det vara att du köpte prenumerationen men tänkte att det var engångsköp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att det handlar om prenumeration från och med version X har inte framgått av nyhetsbreven. Men det är väl sånt de vill dölja tills dess att man ska betala för köpet. Ibland är det tur att man har en så pass gammal dator att man inte bryr sig om att uppgradera, när allt ändå flyter på bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 timmar sedan, e-snobben säger:

Att det handlar om prenumeration från och med version X har inte framgått av nyhetsbreven. Men det är väl sånt de vill dölja tills dess att man ska betala för köpet. Ibland är det tur att man har en så pass gammal dator att man inte bryr sig om att uppgradera, när allt ändå flyter på bra.

Om man läste det ordentligt så stod det 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 timmar sedan, e-snobben säger:

Åh, jag tycker absolut att det har framgått att de erbjöd det från och med version X, att de ändrar modellen. Om inte annat så ser man det när man köper det för då får man två valmöjligheter, antingen välja en prenumeration och det lägre priset eller att göra ett engångsköp och då betala det dubbla priset. Jag håller inte med om att de skulle döljt detta. Tycker det framgår tydligt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Raphael säger:

Åh, jag tycker absolut att det har framgått att de erbjöd det från och med version X, att de ändrar modellen. 

Så här ser det ut om jag väljer "About CleanMyMac" i min version 3. Rätt lockande att ladda hem programmet om man säger så.

581649641_Skarmavbild2019-07-15kl_17_30_44.png.6806e2fc5ea64b8749da0022969c83d3.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...