Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spara iMovie-filmer?


Karin99
 Share

Rekommendera Poster

Jag har några få filmer i iMovie som jag vill spara på ett säkert sätt.

Vart hittar man själva filmfilen som går att redigera.

Liknande att man kan ha en .odt fil och en .pdf fil fast nu gäller det iMovie och film.?

Och sparas iMovie filerna i iCloud?

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Karin99 säger:

 

Vart hittar man själva filmfilen som går att redigera.

 

Det vet väl du bäst själv. Vi kan omöjligen svara exakt var den är.

Är det en film tagen med din telefon så ligger den väl i din telefon ifall du inte har importerat den till datorn.

Har du importerat den så antingen ligger den där du valt att importera eller så finns den i ditt Bilder bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Karin99 säger:

 

Och sparas iMovie filerna i iCloud?

Det väljer du själv var den ska sparas.iCloud,extern hårddisk eller på datorn. Helt upp till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
34 minuter sedan, lappen71 säger:

Det väljer du själv var den ska sparas.iCloud,extern hårddisk eller på datorn. Helt upp till dig.

Jag har redigerade filmer i iMovie på min Macbook Air (eftersom jag har Android telefon). Men jag hittar dom inte i iCloud/iCloud Drive om jag t.ex loggar in på iCloud i en webbläsare.

 

Dock hittar jag andra filer som t.ex Anteckningar.

Redigerad av Karin99
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du väl inte exporterat projektet som en fil. Något man måste göra annars ligger projektet i denna fil.

 

 

Skärmavbild 2019-07-11 kl. 18.51.56.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardplatsen för iMovie biblioteket på en Mac är <Macintosh HD> / <ditt användarnamn> / <Filmer>. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Raphael säger:

Standardplatsen för iMovie biblioteket på en Mac är <Macintosh HD> / <ditt användarnamn> / <Filmer>. 

 

Men hur får jag upp dem i iCloud/iCloud Drive så att jag fortfarande kan redigera dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då väljer du Dela - Exportera. 

 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Raphael säger:

Då väljer du Dela - Exportera. 

 

Kan bara dela till dessa och då kan jag inte redigera filen igen och flytta t.ex bilder i filen.

iMovie.Dela.Bild..png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan exportera till en fil och sen får du importera i ett annat program för att redigera den. T ex QuickTime eller DV format. Sen kan du importera den och klippa och klistra i annat program. Men det går inte att exportera med de olika sekvenserna uppdelade, utan du exporterar filmen som en hel sekvens. Sen får du dela upp den i den mjukvara du importerar till. Det går inte plocka ut projektfilen från iMovie biblioteket. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förtydligade rubriken. 

 

Hälsar

Raphael - Moderator. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Raphael säger:

Du kan exportera till en fil och sen får du importera i ett annat program för att redigera den. T ex QuickTime eller DV format. Sen kan du importera den och klippa och klistra i annat program. Men det går inte att exportera med de olika sekvenserna uppdelade, utan du exporterar filmen som en hel sekvens. Sen får du dela upp den i den mjukvara du importerar till. Det går inte plocka ut projektfilen från iMovie biblioteket. 

 

 

Jaha, tack för svar!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...