Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ulbn

Appen Lightroom i iPhone 6s och iPad mini 5

Rekommendera Poster

Jag har en fråga om appen - på min iPhone 6s har jag Lightroom-appen, och fotar nästan uteslutande i raw-format (DNG) med den...finns det nåt sätt att "stänga av" jpeg-fotandet så att jag inte för varje enskild bild först måste välja att fota i DNG? 

Jag tog en bild i onsdags kväll som visat sig bli "högst värdefull" men möjligen i brådskan missade jag göra DNG-valet, så jag fick "bara" en jpeg...den har jag antagligen bildbehandlat lite i Lightroom - om jag gjorde det på telefonen (viss beskärning, lite färgbalans...) eller på min iPad mini generation 5 minns jag inte - jag har ju Lightroom appen där i Ipaden också med bättre bildbehandlings-möjligheter i en smartphone med relativt liten bildskärm.

Nu hemma efter resan i lugn och ro vill jag hitta originalet och göra om bildbehandlingen, men det verkar som om jpeg-originalet är borta---nu nedskalat till ca 1200x900 px med upplösning 72 dpi., ca 1,1 MB stor... Jag tyckte det var enkelt förut att hitta/återställa en originalbild, till obehandlat läge, men det kanske var så enkelt för att jag fotade då i DNG...

Har jag "skitit i det blå skåpet" eller går original-jpeg:en ännu att rädda??

Jag har: Mac Laptop med senaste Mojave, iPhone 6s med iOS 12.3.1och därtill iPad mini 5 med iOS 12.3.1 Alla Lightroom programvaror och appar uppdaterade...

Vore tacksam för hjälp!

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Öppna Bilderappen > Kamerarullen > Bilden > klicka Ändra > Återgå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...