Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Steve Wozniaks uppmaning: Sluta använda Facebook


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Fördelarna är för stora just nu. Men det blockeras mycket hårt i mitt surfande med den positiva nyttan att det går bra mycket snabbare. Vem behöver 100Mb bredband när det bara är att filtrera skräpet?

Men det hjälper föga med integriteten. Jag litar inte ett smack på Sugerberg jag heller. <_< 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyttan överskrider nöjet, förstås. Men jag obstruerar genom att inte tillhandahålla några personliga uppgifter plus att jag kör FBP och Ublock origin (Chrome). I övrigt ställer jag mig undrande till varför Wozniaks åsikter i ämnet skulle vara särskilt relevanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Nyttan överskrider nöjet, förstås. Men jag obstruerar genom att inte tillhandahålla några personliga uppgifter plus att jag kör FBP och Ublock origin (Chrome). I övrigt ställer jag mig undrande till varför Wozniaks åsikter i ämnet skulle vara särskilt relevanta.

Han tillhör väl den grupp användare inkl mig  som hatar FB men inte riktigt vill avsluta FB. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Han tillhör väl den grupp användare inkl mig  som hatar FB men inte riktigt vill avsluta FB

Nej, han har ju avslutat sin Facebook. Men poängen är snarare varför just hans val är relevant. Han är medgrundare av Apple, men än sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Nej, han har ju avslutat sin Facebook. Men poängen är snarare varför just hans val är relevant. Han är medgrundare av Apple, men än sedan?

Tror jag får börja läsa det som skrivs bättre innan jag postar svar

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Inga problem för mig. Det är bara en massa bilder på katter och glassar, plus en massa reklam och propaganda.

 

Enda problemet är att folk envisas med att planera sociala sammankomster via fb. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Inga problem för mig. Det är bara en massa bilder på katter och glassar, plus en massa reklam och propaganda.

 

Enda problemet är att folk envisas med att planera sociala sammankomster via fb. 

Jaha, du äter glass och har katt... jaha noterat?

 

jag har aldrig haft Fb och tänker inte heller skaffa det. Det räcker med att min frus Mail svämmar över.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
25 minuter sedan, boevil säger:

Jaha, du äter glass och har katt... jaha noterat?

Jag menar alltså att det är vad mina vänner lägger upp. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...