Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så ska Apple göra det enklare att logga in på Icloud


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Äntligen! Nuvarande system är trögt och notoriskt oprecist. Jag hamnar alltid i typ Korpilombolo enligt Apple... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Skarpa versioner av IOS 13, Ipad OS 13 och Mac OS Catalina skickas ut till allmänheten under hösten."

Ingen risk man missar det, eller va säger du @Alix?  :ThumbsUp:
 

Jag är expert på att glömma lösenord och Apples tvåfaktorsautentisering har säkert gett mig några tjog gråa hår till. Förbannade skit! :superirriterad:
Apple som är världskänd för sina apparater som ska vara så enkla att använda borde kunna göra även säkerhet till en barnlek så att även jag kan stå ut med det!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

"Skarpa versioner av IOS 13, Ipad OS 13 och Mac OS Catalina skickas ut till allmänheten under hösten."

Ingen risk man missar det, eller va säger du @Alix?  :ThumbsUp:
 

Jag är expert på att glömma lösenord och Apples tvåfaktorsautentisering har säkert gett mig några tjog gråa hår till. Förbannade skit! :superirriterad:
Apple som är världskänd för sina apparater som ska vara så enkla att använda borde kunna göra även säkerhet till en barnlek så att även jag kan stå ut med det!

Men väljer man Apples förslag på starkt lösenord så går det att använda touchid

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, iMarc säger:

Men väljer man Apples förslag på starkt lösenord så går det att använda touchid

Är det så? Bara om det långa-och-omöjliga-att-komma-ihåg lösenordet har valts så fungerar tummen? Härligt isåfall men skrämmer lite. Vad händer om jag byter mobil och måste knacka in det där förjordat långa lösenordet igen som jag inte kan komma ihåg ens under pistolhot? ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, mikaellq säger:

Är det så? Bara om det långa-och-omöjliga-att-komma-ihåg lösenordet har valts så fungerar tummen? Härligt isåfall men skrämmer lite. Vad händer om jag byter mobil och måste knacka in det där förjordat långa lösenordet igen som jag inte kan komma ihåg ens under pistolhot? ;) 

Ja det funkar för mig :)  lösenordet synkas med nyckelring, iCloud

När jag kommer till en sida så får jag upp om jag vill logga in med tummen. Superbra

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...