Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Begränsat läge i Youtube i Chrome - hur inaktiverar jag det?


qpw
 Share

Rekommendera Poster

Hej, helt plötsligt har detta läge kommit i chrome (inte i safari).

 

hur kan jag stänga av det?

 

 

Skärmavbild 2019-07-03 kl. 14.15.30.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja om det ändå var så väl, men...

 

kolla filmen...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
12 minuter sedan, qpw säger:

nja om det ändå var så väl, men...

 

kolla filmen...

Svaret anges ju längst ned, se dump. Du bör inte posta en sådan film med en massa personliga uppgifter.

 

dump.png.85b1aad9b4ad267e5fc6022732fdf8bb.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en jobbdator? Är du på jobbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag googlade och detta problem kan ha allehanda orsaker utöver att en faktisk nätverksadministratör i gängse mening begränsar något. Man kan till exempel ha ett webbläsartillägg som orsakar detta och man kan ha en DNS som styr viket typ av innehåll man kan ta del av. Ofta genom en app/VPN. Men på Googlespråk är man förstås själv en sådan administratör, de kan ju inte veta vem som styr i spakarna/SBS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, lappen71 säger:

Är det en jobbdator? Är du på jobbet?

hej det är en jobbdator men den är inte begränsad på något sätt (alla andra kör PC, jag kör Mac). Felet uppstår oavsett vilken location jag är på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:

Jag googlade och detta problem kan ha allehanda orsaker utöver att en faktisk nätverksadministratör i gängse mening begränsar något. Man kan till exempel ha ett webbläsartillägg som orsakar detta och man kan ha en DNS som styr viket typ av innehåll man kan ta del av. Ofta genom en app/VPN. Men på Googlespråk är man förstås själv en sådan administratör, de kan ju inte veta vem som styr i spakarna/SBS.

Förstår, mitt problem är att denna begränsning är generell, dvs oavsett var jag befinner mig så är det vissa videos som inte kan starta i Chrome. Jag får dessutom ingen riktig kläm på varför vissa inte kan köras.

 

jag är ju min egen administratör, ingen annan ställer in något på min Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en annan tråd lärde jag mig att arbetsgivaren/skolan kan styra bland annat webbläsarens beteende om man har installerat ett epostkonto som tillhör dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Alix säger:

Svaret anges ju längst ned, se dump. Du bör inte posta en sådan film med en massa personliga uppgifter.

 

dump.png.85b1aad9b4ad267e5fc6022732fdf8bb.png

ja men vem är nätverksadministratör? det finns ingen på min dator, förutom mig själv som använder den. och jag har aldrig begränsat någon användning för mig själv på min dator...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, qpw säger:

hej det är en jobbdator men den är inte begränsad på något sätt (alla andra kör PC, jag kör Mac). Felet uppstår oavsett vilken location jag är på.

4 minuter sedan, qpw säger:

ja men vem är nätverksadministratör? det finns ingen på min dator, förutom mig själv som använder den. och jag har aldrig begränsat någon användning för mig själv på min dator...

Se det fetade ovan, plus inläggen jag har gjort. Du ska i första hand kontakta din arbetsgivare. Denne har medvetet eller omedvetet begränsat detta om du inte själv, medvetet eller omedvetet, har gjort det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Jag har exakt samma problem. En del filmer visas inte på youtube då de hävdas att inställningen begränsat läge är påslagen. Så är inte fallet. Det säger att en nätverksadministratör slagit på detta. Inställningen i Youtube är alltså avstängd men den registreras fortfarande som påslagen. Fick du någon rätsida i detta problem? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...