Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMovie: Upplösning löser inte upp klippen rätt


Irma_N
 Share

Rekommendera Poster

Har tänkt använda övergången "Upplösning" i mitt filmprojekt mellan klipp, men när jag lägger till övergången så visas sekunder i själva övergången från föregående sekunder på klippen, som jag givetvis klippt bort för dom ska inte vara med - men hamnar ändå med i upplösningen.

 

Minns att detta inte förekom i äldre versioner av iMovie några år tillbaka. Är rätt irriterande och har plovat klippa kortare i klippen men sker ändå samma sak.

 

Ska man klippa på annat sätt nu mer eller är det en bugg som inte fixas oavsett uppdateringar av iMovie?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara den del mellan in- och ut punkt på klippen kommer med. Jag lyckas inte få det att göra som du säger. Kan du lägga upp ett exempel kanske det blir enklare att se felet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Hummel säger:

Bara den del mellan in- och ut punkt på klippen kommer med. Jag lyckas inte få det att göra som du säger. Kan du lägga upp ett exempel kanske det blir enklare att se felet.

 

Isf är den funktionen inte så optimal, man vill kunna ha klippen man beskurit att lösas upp med varandra. Provat klipputsaren men sekunder efter eller före klippen som tagits bort syns ändå i övergången. Ska se om jag kan få nån bild, men det är väl isf svårt på den att avgöra vad som ska vara med och inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ett exempelprojekt där du visar problemet så kan vi testa själva med iMovie och lösa problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Hummel säger:

Gör ett exempelprojekt där du visar problemet så kan vi testa själva med iMovie och lösa problemet.

 

Ska se om jag kan få ihop nåt efter jobbet idag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...