Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget ljud i Iphone 6


Robban8203
 Share

Rekommendera Poster

Hej. Gav min dotter en Iphone 6. allt funkar med ljud som ex... Siri och facetime,filma etc. Dock kommer inte ett gnutta ljud i telefon samtal. Hon hör mig fast jag hör inte henne. Inte ens ett brus. Någon med info vore tacksamt som inte är det vanliga som... fabriksåterställ öka ljudet mm som redan äpple själva postar. Tack på förhand MVH

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel på mikrofonen, kanske? Testat med hörlurar och dess mikrofon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörlurar funkar ej. Fast alla ljud ingångar och ut funkar på video inspelningar etc. Jag kan prata in och spela upp och allt låter prima

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs här:

Om mikrofonerna på iPhone

 

iPhone har fyra mikrofoner. Två på undersidan som tar upp rösten vid vanliga telefonsamtal. Tydligen används de också av appen Röstinspelning,.

Sedan har du en mikrofon på framsidan för selfie-kameran, den används också av Siri.

Slutligen en mikrofon på baksidan för huvudkameran.

 

Med din felbeskrivning så verkar det stämma att det är huvudmikrofonen på undersidan som är trasig. Kan felsökas med appen Röstinspelning, enligt länken ovan.

 

Mikrofonen på baksidan används också vid telefonsamtal för att förbättra ljudkvaliten (registrera och filtrera bort bakgrundsljud). Därför kan ljudkvaliten bli sämre vid telefonsamtal om man har ett fodral som täcker baksidans mikrofon vid samtal (tex ett vikbart plånbokfodral)

Redigerad av IngoX
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, IngoX säger:

Läs här:

Om mikrofonerna på iPhone

 

iPhone har fyra mikrofoner. Två på undersidan som tar upp rösten vid vanliga telefonsamtal. Tydligen används de också av appen Röstinspelning,.

Sedan har du en mikrofon på framsidan för selfie-kameran, den används också av Siri.

Slutligen en mikrofon på baksidan för huvudkameran.

 

Med din felbeskrivning så verkar det stämma att det är huvudmikrofonen på undersidan som är trasig. Kan felsökas med appen Röstinspelning, enligt länken ovan.

 

Mikrofonen på baksidan används också vid telefonsamtal för att förbättra ljudkvaliten (registrera och filtrera bort bakgrundsljud). Därför kan ljudkvaliten bli sämre vid telefonsamtal om man har ett fodral som täcker baksidans mikrofon vid samtal (tex ett vikbart plånbokfodral)

Jag har haft samma problem, det löste sig med att gnugga bort smuts ifrån hålen med en mjuk tandborste, och peta runt försiktigt med en tandpetare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Bättrade på rubriken.

Tänk på att skriva beskrivande rubrik när en tråd skapas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...