Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få tag på bilder från min avaktiverade iPhone 7


Liwa
 Share

Rekommendera Poster

Hej 

 

Jag behöver hjälp med att få tag i mina bilder som ligger på min iPhone 7 som är avaktiverad. 

 

B A K G R U N D S F A K T A (scrolla vidare  till min fråga om du inte orkar att läsa)

 

Jag skulle ta upp mobilen och fila med den som vanligt och då stod det att det behövdes slås en kod istället för touchen. Vilket jag gjorde, filade och tryckte fel på sista siffran då stod det att den var inaktiv i 1 min. Efter 1 min och stod det att den var inaktiv i 5 min. Efter cirka 15 minuter stod det att den var inaktiv i 15 minuter. Ytterligare 15 min senare då stod det att mobilen var inaktiv i en timme. Jag väntade då i 3 timmar innan jag kollade och då stod det fortfarande att den är inaktiv i 1 timme. 

Till slut efter ytterligare 1 timme fick jag igång den och kunde komma in på mobilen. Sedan laddades batteriet ur och jag satte den på laddning över natten. Morgonen där på var mobilen avaktiverad av någon anledning. 

 

S L U T    P Å    B A K G R U N D S F A K T A

 

Jag har laddad ner ett program som är någon form av recovery för iPhone. Detta mest för att jag vill ha mina bilder som ligger på telefonen. Mitt problem är att mobilen känner inte igen någon av mina datorer. Vilket resulterar i att det kommer upp ett meddelande, litar du på denna enhet (där jag behöver bekräfta att jag litar på), som jag ska bekräfta. Problemet är att jag kan inte trycka på något gällande meddelande på mobilen. Skärmen är låst för den funktionen( fungerar endast om det ringer). 

Jag har via supporten hört att det är endast utifrån säkerhetskopieringen som man kan få tillbaka bilderna. Tyvärr hann jag inte säkerhetskopiera den mellan inaktiveringen och avaktiveringen. Min senaste säkerhetskopia är sen oktober 2017. 

 

Jag vill inte ta bort enheten för att sedan göra en fabriksåterställningen eller gå via säkerhetskopieringen. Då det det har hänt otroligt mycket för min del under dessa två år. Bilderna som ligger har otrolig stor affektionsvärde dessutom. 

 

Till min fråga, hur göra jag för att sammankoppla mobilen med datorn utan att radera innehållet på den? finns det något sätt som jag kan bekräfta att jag litar på enheten utan att använda mig av skärmen på min telefon? 

 

Ha de!!! 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suspekt information. Hur kan man vara så dum att man slår in fel kod så många gånger att den blir avaktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Suspekt information. Hur kan man vara så dum att man slår in fel kod så många gånger att den blir avaktiverad.

Beskrivningen är lika dum som den är trovärdig, tyvärr.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, iMarc säger:

Släpp för guds skull inte in en massa Israeler i telefonen

Det tänker jag inte låta dem göra.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså seriöst! Trodde på riktigt att man kunde få hjälp här istället för att det ska sittas och trollas angående beskrivningens trovärdighet och ännu mer idiotiskt att blanda in israeliska personer?!

 

Jag är varken någon fiktiv person eller någon idiot! Nu råkade detta hända, vilket jag med anser är väldigt udda och oturligt! 

 

Låt mig ge dig som har kommenterat med kommentarer som är allt annat än behjälpliga!  

Har du tips på hur jag kan lösa mitt problem, dela gärna med dig.

Har du inte tips, kolla vidare i någon annan tråd!  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Liwa säger:

 

Har du tips på hur jag kan lösa mitt problem, dela gärna med dig.

 

Tipset är att det går inte. Det kallas för aktiviteringslås

https://support.apple.com/sv-se/HT201365

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Liwa säger:

Alltså seriöst! ...

Ja, i alla fall jag tror att ditt problem är seriöst.

 

33 minuter sedan, Liwa säger:

... ännu mer idiotiskt att blanda in israeliska personer?! ...

Jaså, det hävdar du? Är det du eller vi som ber om hjälp? Så vitt jag (vi) vet är det detta företag, Cellebrite, och möjligen Grayshift, som har förmåga att gå förbi Apples skyddsmekanismer. Vad hade du tänkt att vi skulle skriva? Att det finns en enkel gratisfix?

 

33 minuter sedan, Liwa säger:

... Jag är varken någon fiktiv person eller någon idiot! Nu råkade detta hända, vilket jag med anser är väldigt udda och oturligt! ...

Den beskrivningen är för mig orealistisk. Men allt är förstås relativt. Det finns personer som inte har intellektuell kapacitet att använda en Iphone alls.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns folk som köper avaktiverade iPhone på Tradera, eBay för en spottstyver i tron att de ska kunna låsa upp dem själva eller med Apple Support. Går ej. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan absolut hända att man slår in fel kod för många gånger, det har hänt mig med bankomatkort så det kan ju hända med telefoner också. Och det är väldigt tråkigt när det händer. Med en iPhone är det inte så mycket att göra tyvärr. 
Låset aktiveras ju för att förhindra obehöriga att komma in i enheten, telefonen tolkar det som att det är en tjuv som försöker tränga sig in i telefonen. Så för att komma åt telefonen igen så får man radera enheten. Om det var så enkelt att man kunde komma åt information i telefonen trots att den är låst, då skulle man inte behöva ett aktiveringsås - då vore det ju helt poänglöst. 

https://support.apple.com/sv-se/HT201441

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Raphael säger:

Det kan absolut hända att man slår in fel kod för många gånger, det har hänt mig med bankomatkort så det kan ju hända med telefoner också. Och det är väldigt tråkigt när det händer. Med en iPhone är det inte så mycket att göra tyvärr. 
Låset aktiveras ju för att förhindra obehöriga att komma in i enheten, telefonen tolkar det som att det är en tjuv som försöker tränga sig in i telefonen. Så för att komma åt telefonen igen så får man radera enheten. Om det var så enkelt att man kunde komma åt information i telefonen trots att den är låst, då skulle man inte behöva ett aktiveringsås - då vore det ju helt poänglöst. 

https://support.apple.com/sv-se/HT201441

Inte riktigt samma sak att slå in fel kod tre ggr mot att göra det på en iPhone.

Man borde fatta efter fjärde gången att det spelar ingen roll att slå in samma kod gång på gång utan då är den felaktig.

I detta fallet är jag övertygad att den är stulen och en påhittad historia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappen, det kan vara så enkelt att man slår en siffra fel och man är bombsäker på koden. Vi har ju haft flera i forumet som är 100% säkra på sitt lösenord t ex och datorn ändå säger det är fel. Kan vara så enkelt man trycker ett tecken fel och att man tänker att det är något fel på enheten som inte tar koden man är säker på är rätt och därför försöker man flera gånger.

 

Som sagt, efter att jag själv lyckats spärra mitt uttagskort genom att trycka in fel kod och jag fick ringa utgivaren, det var lite stressigt för jag stod i mataffären och hade handlat varor och kundtjänsten hade kö... Men det löste sig. De öppnade upp igen. Så jag har efter detta viss förståelse för att man kan slå in fel. ?

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

Lappen, det kan vara så enkelt att man slår en siffra fel och man är bombsäker på koden. Vi har ju haft flera i forumet som är 100% säkra på sitt lösenord t ex och datorn ändå säger det är fel. Kan vara så enkelt man trycker ett tecken fel och att man tänker att det är något fel på enheten som inte tar koden man är säker på är rätt och därför försöker man flera gånger.

 

Som sagt, efter att jag själv lyckats spärra mitt uttagskort genom att trycka in fel kod och jag fick ringa utgivaren, det var lite stressigt för jag stod i mataffären och hade handlat varor och kundtjänsten hade kö... Men det löste sig. De öppnade upp igen. Så jag har efter detta viss förståelse för att man kan slå in fel. ?

Nej jag har ingen förståelse för det eftersom det krävs nio felaktigt inslagna försök att låsa telefonen i en minut.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ha kommit ihåg fel kod eller skrivit upp fel kod eller hittar fel kod och tänker det måste vara den. Om man normalt låser upp den genom touch så tänker man ju inte på koden. Kan även varit så att någon annan pillat på telefonen och slagit in koder fel. Så när man tar upp den sen så är flera försök redan förbrukade. 

 

Men oavsett det så går inget göra, är den avaktiverad så är den och då kan man inte plocka ut info från  den. Då återstår bara att radera den. Och kanske man lär sig att alltid köra säkerhetskopior. Man kan ställa in den så den gör på iCloud. 

 

Och har man haft iCloud bildbibliotek på så finns ju ens bilder där. Även om ens telefon är avaktiverad. Men om man inte har påslaget dessa tjänster då är det tyvärr kört. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Raphael säger:

Man kan ha kommit ihåg fel kod eller skrivit upp fel kod eller hittar fel kod och tänker det måste vara den. Om man normalt låser upp den genom touch så tänker man ju inte på koden. Kan även varit så att någon annan pillat på telefonen och slagit in koder fel. Så när man tar upp den sen så är flera försök redan förbrukade. 

 

Nu är ju inte det TS skriver så hans historia haltar betänkligt. 

 

Citat

Till slut efter ytterligare 1 timme fick jag igång den och kunde komma in på mobilen. Sedan laddades batteriet ur och jag satte den på laddning över natten. Morgonen där på var mobilen avaktiverad av någon anledning. 

Detta är ju en lögn. Den kan inte bli avaktiverad av någon anledning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defekta skärmar kan generera spöktryckningar på skärmen vilket i sin tur leder till avaktivering pga för många felaktigt inslagna skärmkoder.

Hur som går det inte få ut datan ur en aktiveringslåst iPhone. (Inte utan inkoppling av något hackerföretag som lär ta obskyrt med betalt)

Den här diskussionen borde vara avslutat för länge sedan då det korta enkla svaret är:

DET GÅR INTE

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

57 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Detta är ju en lögn. Den kan inte bli avaktiverad av någon anledning.

 

Jo, det finns ett möjligt scenario. TS lyckades enligt beskrivningen till slut gissa rätt lösenkod. Men under natten låste den rättmätiga ägaren telefonen via Hitta min iphone....

 

2019-06-29 på 07:28, Liwa säger:

 

Till min fråga, hur göra jag för att sammankoppla mobilen med datorn utan att radera innehållet på den?

 

Din fråga är irrelevant. Innehållet på iphonen är krypterat och kan bara avkrypteras med den lösenkod du en gång i tiden valde. Om du på två år inte har skapat en backup via iCloud eller på en dator så är innehållet förlorat.

 

Om du har glömt bort lösenkoden till din iPhone

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, IngoX säger:

 

Jo, det finns ett möjligt scenario. TS lyckades enligt beskrivningen till slut gissa rätt lösenkod. Men under natten låste den rättmätiga ägaren telefonen via Hitta min iphone....

 

 

Sant ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, lappen71 säger:

Sant ?

Undrar vad oddsen är att få in den rätta koden, nästan som full pott på Lotto...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Undrar vad oddsen är att få in den rätta koden, nästan som full pott på Lotto...?

Nu tänker du fel. Det är inte pin-koden man använder för att låsa telefonen utan lösenordet till Apple-ID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, lappen71 säger:

Nu tänker du fel. Det är inte pin-koden man använder för att låsa telefonen utan lösenordet till Apple-ID

Jaha ja jag fattade inte riktigt TS inlägg, när det stod ”fila med mobilen som vanligt” och en massa konstigheter så åkte skygglapparna på. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, iMarc säger:

Jaha ja jag fattade inte riktigt TS inlägg, när det stod ”fila med mobilen som vanligt” och en massa konstigheter så åkte skygglapparna på. 

Måste ju fila bort serienumret förstår du väl!  :hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...