Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det alternativ till musik spelaren i iphone?


DruttenSE
 Share

Rekommendera Poster

2019-07-02 på 22:30, lappen71 säger:

Dom som har problem med att musiken startar automatisk ansluter telefonen med BT

Ansluter jag min iPhone med USB så startas musiken automatiskt i bilstereon. Den väljer USB-källan automatiskt när jag kopplar in sladden till telefonen och så spelar den upp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg, om din iPhone inte har startats om på en vecka, om du alltid har den på och bara laddar den, så minns Musik-app:en var du var senast. Den ligger och kör. Om ådu startat flera program i Macen så ligger de där och kör även om du har helskärmsläge på. De är öppna och kör tills du aktivt stänger av någon. Samma är det med iPhone, den är typ alltid i fullskärmsläge för den saknar fönsterhantering. Program du en gång öppnat är fortfarande öppna och igång även om du har ett annat program framme på skärmen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
10 timmar sedan, Raphael säger:

Mattiasgbg, om din iPhone inte har startats om på en vecka, om du alltid har den på och bara laddar den, så minns Musik-app:en var du var senast. Den ligger och kör. Om ådu startat flera program i Macen så ligger de där och kör även om du har helskärmsläge på. De är öppna och kör tills du aktivt stänger av någon. Samma är det med iPhone, den är typ alltid i fullskärmsläge för den saknar fönsterhantering. Program du en gång öppnat är fortfarande öppna och igång även om du har ett annat program framme på skärmen. 

Tja, min minns tydligen vilken låt den spelade senast, men inte hur långt låten har spelats. Samma intro drar igång varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg, min kommer ihåg var i låten jag var. Dock inte när den kopplas till bilstereon för bilstereon kör då var jag var senast den var inkopplad i bilstereon eller att den kör bokstavsordning på artister istället för spellistor och då börjar den alltid med en A-ha låt. Men det är ju för att bilstereon har sin egen styrning av telefonen och struntar i var Musik-app:en befinner sig. Kopplar jag inte in den i bilstereon, och startar jag inte om den/låter den ladda ur så den stängs av själv, och låter jag Musik app:en vara öppen i bakgrunden utan att jag stänger ner den. Då minns den, då står den kvar på paus i låten jag var senast, på samma ställe där den var pausad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Finner det sorgligt att det finns användare som trots årslång erfarenhet av forumet inte har lärt sig använda citeringsfunktionen. Jag antar att det beror på att den inte följer Apples riktlinjer för användargränssnitt eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...