Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det alternativ till musik spelaren i iphone?


DruttenSE
 Share

Rekommendera Poster

Hej

En rak fråga, finns något bättre program som ersätter musik spelaren i Iphone.

Är irriterad över att den inte forsätter där jag slutade, vilket är jä----gt bra om man lyssnar på något som vill fortsätta med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns många att välja på men omkom är bättre vet jag inte.

https://blogs.systweak.com/10-best-music-player-apps-for-iphone-in-2017/

 

Vad är det du lyssnar på när den inte fortsätter där du slutade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge som du har Music öppnad så fortsätter den där du slutade, det är om du stänger ner appen eller stänger av telefonen som den tappar var du var. Men så länge som den finns i bakgrunden så inga problem så. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Raphael säger:

Så länge som du har Music öppnad så fortsätter den där du slutade, det är om du stänger ner appen eller stänger av telefonen som den tappar var du var. Men så länge som den finns i bakgrunden så inga problem så. 

 

 

Vad menas med "öppnad"? Jag använder regelbundet två olika appar som strömmar radio.När jag spelar upp något så syns spelarreglagen så fort jag tänder telefonen. En stund efter att jag stoppat uppspelningen finns reglagen tillgängliga kontrollcenter (tror jag att det heter), men dagen efter måste jag välja app igen, annars börjar luren spela någon itunesmusik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Vad menas med "öppnad"? Jag använder regelbundet två olika appar som strömmar radio.När jag spelar upp något så syns spelarreglagen så fort jag tänder telefonen. En stund efter att jag stoppat uppspelningen finns reglagen tillgängliga kontrollcenter (tror jag att det heter), men dagen efter måste jag välja app igen, annars börjar luren spela någon itunesmusik.

Appen är alltid "öppen" så länge man inte tvångs avstänger den.

 

Det Raphael menar är att när man spelar musik med den i inbyggda appen och byter app för att göra något annat.

Öppnar man sen musik appen återgår den till samma läge man senast var i den.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Streama musik finns det massor av appar, själv har jag TuneIn som jag kör.

Det jag är på jakt efter är någon annan spelare som man kan spela musik som har lagt in på telefonen.

 

Trevlig helg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, DruttenSE säger:

Hej

Streama musik finns det massor av appar, själv har jag TuneIn som jag kör.

Det jag är på jakt efter är någon annan spelare som man kan spela musik som har lagt in på telefonen.

 

Trevlig helg

Och vad är det för fel på den som finns native i iOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2019-06-29 på 10:18, lappen71 säger:

Appen är alltid "öppen" så länge man inte tvångs avstänger den.

 

Det Raphael menar är att när man spelar musik med den i inbyggda appen och byter app för att göra något annat.

Öppnar man sen musik appen återgår den till samma läge man senast var i den.

Nej ...

Jag använder aldrig appen Musik medvetet, men varje gång jag lyckas starta den, vilket är när jag kanske en gång i månaden byter ljudkälla på bilstereon utan att först ha startat någon ljudapp, så startar samma låt. Då stoppar jag den och drar igång önskad app istället.

 

Anledningen till att jag har musik i appen trots att den aldrig används är att jag inte har orkat plocka bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Nej ...

Jag använder aldrig appen Musik medvetet, men varje gång jag lyckas starta den, vilket är när jag kanske en gång i månaden byter ljudkälla på bilstereon utan att först ha startat någon ljudapp, så startar samma låt. Då stoppar jag den och drar igång önskad app istället.

 

Anledningen till att jag har musik i appen trots att den aldrig används är att jag inte har orkat plocka bort den.

Nu pratar jag utifrån oss som verkligen använder appen på regelbunden  basis och då fungerar det exakt som jag säger. Dvs den kommer ihåg var man senast befann sig. 

 

Inte orkat plockat bort den? Jo jo den tro säkert bara du på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, lappen71 säger:

Nu pratar jag utifrån oss som verkligen använder appen på regelbunden  basis och då fungerar det exakt som jag säger. Dvs den kommer ihåg var man senast befann sig. 

 

Inte orkat plockat bort den? Jo jo den tro säkert bara du på ?

Musik är en skitapp på iPhone. Ta Evermusic Pro istället, fullmatad med massor av användbara funktioner och kompatibel med olika molntjänster. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Musik är en skitapp på iPhone. Ta Evermusic Pro istället, fullmatad med massor av användbara funktioner och kompatibel med olika molntjänster. 

Fungerar Evermusic Pro med Apple musik?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, lappen71 säger:

Fungerar Evermusic Pro med Apple musik?

Ingen aning men skulle aldrig betala för den tjänsten, då köper jag hellre de låtar jag vill ha styckvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Ingen aning men skulle aldrig betala för den tjänsten, då köper jag hellre de låtar jag vill ha styckvis

Vilken värdelös app i så fall 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2 timmar sedan, lappen71 säger:

Nu pratar jag utifrån oss som verkligen använder appen på regelbunden  basis och då fungerar det exakt som jag säger. Dvs den kommer ihåg var man senast befann sig. 

 

Inte orkat plockat bort den? Jo jo den tro säkert bara du på ?

Det var inte det Raphael skrev, men bra, då funkar den ungefär som de ljudappar jag använder.

 

Varför skulle jag plocka bort filer och appar jag inte använder när jag har gott om utrymme i telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Det var inte det Raphael skrev, men bra, då funkar den ungefär som de ljudappar jag använder.

 

Varför skulle jag plocka bort filer och appar jag inte använder när jag har gott om utrymme i telefonen?

Jo det var exakt den han skrev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
4 minuter sedan, lappen71 säger:

Jo det var exakt den han skrev

Det var inte vad han skrev, men det förefaller vara vad han menade. Jag får nog köpa en ny kristallkula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det var inte vad han skrev, men det förefaller vara vad han menade. Jag får nog köpa en ny kristallkula.

 

Eftersom en app aldrig stängs av när man trycker den utan det ligger i vilande läge är den enligt mig fortfarande i öppet läge.

Vi tolkar det på olika sätt tydligen men faktum är att så länge man inte tvångsavstänger den så ska den komma ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Vilken värdelös app i så fall 

Förstår mig inte på folk som hyr musik. Bra musik vill man ju behålla. Denna digitalisering driver mig till vanvett! Bättre förr när man sparade till en LP och gick in i en skivaffär och köpte Senaste Iron Maiden tex. Nu är det kvantitet istället för kvalité som räknas. 

Det var bättre förr. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Förstår mig inte på folk som hyr musik. Bra musik vill man ju behålla. Denna digitalisering driver mig till vanvett! Bättre förr när man sparade till en LP och gick in i en skivaffär och köpte Senaste Iron Maiden tex. Nu är det kvantitet istället för kvalité som räknas. 

Det var bättre förr. 

 

Jasså är det? Det är ingen skillnad bara för att jag betalar för att streama musik. Jag lyssnar inte på musik som jag inte gillar, jag lyssnar inte på allting bara för att det finns tillgängligt. Utan jag lyssnar fortfarande på mina favoritartister men med den stora skillnaden att du får jag ny musik presenterad mer lättillgängligt. 

Kostnaden för AM är en spotstyver så jag har fortfarande råd att köpa den musik jag verkligen vill spara.

Så nej det var verkligen inte bättre förr. När man satt och gick igenom Ginza katalogen och chansade vad som kunde vara bra och fick sälja eller ge bort hälften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå. Det var ju rena julafton när nya Ginzakatalogen kom förr. Chansa? Trodde du hade bättre koll på musiken förr. Man fastnade ju för massor av artister genom radio och kompisarnas musik, och vissa artister ville man ju ha alla skivor med. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jodå. Det var ju rena julafton när nya Ginzakatalogen kom förr. Chansa? Trodde du hade bättre koll på musiken förr. Man fastnade ju för massor av artister genom radio och kompisarnas musik, och vissa artister ville man ju ha alla skivor med. 

Jag har julafton hela tiden nu med AM som presenterar ny bra musik utifrån min lyssningshistorik och mitt bibliotek.

Inget som Ginza eller någon annan pappersvariant kan konkurrera med. Radio? Dom spelar ingen ny musik utan det är samma sak hela tiden. Ja visst kompisar kunde tipsa men varför skulle jag köpa när dom redan hade skivan som man kunde banda av.

Nej allting är bättre nu när vi har valmöjligheten att streama OCH köpa om man så vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, lappen71 säger:

Jag har julafton hela tiden nu med AM som presenterar ny bra musik utifrån min lyssningshistorik och mitt bibliotek.

Inget som Ginza eller någon annan pappersvariant kan konkurrera med. Radio? Dom spelar ingen ny musik utan det är samma sak hela tiden. Ja visst kompisar kunde tipsa men varför skulle jag köpa när dom redan hade skivan som man kunde banda av.

Nej allting är bättre nu när vi har valmöjligheten att streama OCH köpa om man så vill.

 

Problemet är att AM har inte ens hälften av den musik jag vill ha och vissa artister har de inte alls. Dessutom hyr man musiken. Jag vill äga det jag betalar för. 

Nej det var bättre förr när vanligt folk hade råd att köpa vettiga stereoanläggningar med bra ljud. Hade en NAD förstärkare, Rotel LP-spelare, Denon CD-spelare och ett par stora JVC högtalare. Gav bort anläggningen till dottern då hon älskar musik. Nu har jag en hyfsad ministereo, men kommer inte i närheten sv det ljud jag hade tidigare. 

Nä nu domineras marknaden av streamad musik, airpods och andra bluetooth högtalare. Blir inget seriöst lyssnande av musik och sämre ljudkvalité. 

Så Nej, det var bättre förr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...