Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Apple har miljardskuld till Samsung efter svag Iphone-försäljning


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Hur tror ni apple kommer åtgärda på försäljning? De kanske inser att de har blivit väldigt dyra (utanför USA)? 

 

Jag tror att de behöver sänka priserna ca 20% för att komma igång igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur tror ni apple kommer åtgärda på försäljning?

Jag tror att det kommer att bli svårt, för marknaden är mättad. "Alla" har redan en smart telefon och viljan att uppgradera har avtagit. De telefoner man redan har gör allt man behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror att det kommer att bli svårt, för marknaden är mättad. "Alla" har redan en smart telefon och viljan att uppgradera har avtagit. De telefoner man redan har gör allt man behöver.

Instämmer.

Har själv en 6Plus och den fungerar utmärkt.

Det som oroar mig är dock möjligheten att uppdatera IOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mättad för såna som inte vill byta varje år ja. Är man riktigt teknikintresserad av tex bättre kameror etc så vill man byta oftare. Det är just dem kunderna apple förlorat. 

 

Sitter man med iPhone 6s är man kvar hos dem såklart, men hur kul är det att ha en sån gammal telefon? Men alla är vi olika som tur är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mättad för såna som inte vill byta varje år ja. Är man riktigt teknikintresserad av tex bättre kameror etc så vill man byta oftare. Det är just dem kunderna apple förlorat. 

 

Sitter man med iPhone 6s är man kvar hos dem såklart, men hur kul är det att ha en sån gammal telefon? Men alla är vi olika som tur är.

Jag har en, fungerar alldeles utmärkt och har fler funktioner än vad jag behöver. Kameran är utmärkt, men när det kommer till zoom osv så duger ingen iPhone till det. Det är trist när folk tror att en telefon tar bättre bilder än en digitalkamera. Utvecklingen vad gäller fotografering går åt fel håll. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

men när det kommer till zoom osv så duger ingen iPhone till det. 

 

Inte så konstigt efter som det inte är en regelrätt zoom utan du bara beskär bilden tekniskt sett.

OM det inte är en iPhone med två kameror då är det riktigt zoom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 Utvecklingen vad gäller fotografering går åt fel håll. 

 

Utveckligen går verkligen åt rätt håll. Jämför en iPhone 2 mot dagens iPhone så inser du att den går åt rätt håll.

Om du snackar om utvecklingen att folk slutar använda digitalkameror för mobilkameror håller jag med.

Men vem orkar att släpa med sig stora kameror när man reser eller bara ska iväg någonstans. 

En mobil däremot har man oftast alltid med sig då får man alla fall en bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar digitalkameror. Finns små nätta kompaktkameror med riktigt bra prestanda som är mycket bättre än någon mobilkamera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag menar digitalkameror. Finns små nätta kompaktkameror med riktigt bra prestanda som är mycket bättre än någon mobilkamera. 

 

Spelar ingen roll. Telefonen har du alltid med dig. Inte en digitalkamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Spelar ingen roll. Telefonen har du alltid med dig. Inte en digitalkamera.

Ja det vore bättre om mobiler inte hade kamera alls. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja det vore bättre om mobiler inte hade kamera alls. 

 

Hur kom du fram till den konstiga slutsatsen? Skulle man ta med sig en digitalkamera mer bara för att det inte finns en kamera i telefonen? Tveksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hur kom du fram till den konstiga slutsatsen? Skulle man ta med sig en digitalkamera mer bara för att det inte finns en kamera i telefonen? Tveksamt

Ja så fick man göra förr, och bättre bilder blev det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja så fick man göra förr, och bättre bilder blev det. 

Då tog man bara med sig kameran vid speciell tillfällen och när man hade intentionen att ta bilder.

Dom gångerna är väldigt få jämfört med hur ofta man tar med sig en kamera nu i form av en telefon.

Folk är lata i sin natur så gemene man tar mer bilder nu när dom har en mobil med kamera.

Som exempel. Tror du att Instagram skulle existera om inte mobiler hade en kamera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då tog man bara med sig kameran vid speciell tillfällen och när man hade intentionen att ta bilder.

Dom gångerna är väldigt få jämfört med hur ofta man tar med sig en kamera nu i form av en telefon.

Folk är lata i sin natur så gemene man tar mer bilder nu när dom har en mobil med kamera.

Som exempel. Tror du att Instagram skulle existera om inte mobiler hade en kamera?

 

Nej, jag önskar att både instagram och facebook försvann. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, jag önskar att både instagram

Varför då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför då?

Börjar tröttna på att se vad folk äter för middag, nya skor de köpt etc. Samhället börjar bli för digitalt, knappt folk umgås irl längre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Börjar tröttna på att se vad folk äter för middag, nya skor de köpt etc. Samhället börjar bli för digitalt, knappt folk umgås irl längre. 

Du följer fel personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du följer fel personer.

Nej tyvärr inte. Men jag har sett till att träffa dem mer irl. Jag börjar bli mer och mer analog, det var bättre förr. Är väl åldern kanske. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej tyvärr inte. Men jag har sett till att träffa dem mer irl. Jag börjar bli mer och mer analog, det var bättre förr. Är väl åldern kanske. 

Bättre för DIG? Kanske. Bättre för alla? Definitivt inte!
Jag tycker exempelvis att sociala medier har stärkt demokratin kraftfullt.

Det är lärorikt att lära känna folk från andra håll i världen. Med mera.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bättre för DIG? Kanske. Bättre för alla? Definitivt inte!
Jag tycker exempelvis att sociala medier har stärkt demokratin kraftfullt.

Det är lärorikt att lära känna folk från andra håll i världen. Med mera.

Stärkt demokratin, det är nog snarare tvärtom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Stärkt demokratin, det är nog snarare tvärtom. 

Bara om man utgår från att det öppna, fria samtalet skulle vara dåligt för det på något sätt. Knappast. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-27 på 22:15, iMarc säger:

Ja det vore bättre om mobiler inte hade kamera alls. 

Här är en ganska intressant graf som visar hur mycket fler bilder vi tar nu när vi har mobilkameror.

336040991_Skrmavbild2019-06-30kl_16.47_16.thumb.png.5f9f487cd1ce2c54be07f4a57ab52837.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Här är en ganska intressant graf som visar hur mycket fler bilder vi tar nu när vi har mobilkameror.

336040991_Skrmavbild2019-06-30kl_16.47_16.thumb.png.5f9f487cd1ce2c54be07f4a57ab52837.png

Jo men det är inte intressant. Riktigt bra bilder tar man med en digitalkamera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-27 på 23:45, mikaellq säger:

Bara om man utgår från att det öppna, fria samtalet skulle vara dåligt för det på något sätt. Knappast. :) 

Tror all skit som fanns på sociala medier påverkade tex valet, det var många som tvivlade på demokratin och gör det än. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...