Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Parkoppla Mac Mini (2018) till två olika bluetooth-enheter för samtidigt ljuduppspelning?


MochiDoch
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har i dagsläget Mac Mini (2018, den senaste? Ska ha BT 5.0?) och har parkopplat den till en bluetooth-receiver som är kopplad via optisk ljudkabel till en förstärkare.

 

Jag undrar om det skulle gå att parkoppla en sådan Mac Mini till en bluetooth-högtalare för att ha på balkongen eller liknande för att spela upp samma musik två olika platser i lägenheten?

 

Tack på förhand,

MochiDoch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, jan.s säger:

Testa?

Jag ska införskaffa ytterligare en BT-högtalare för att placera annorlunda i lägenheten jämfört med den befintliga och vill inte göra köpet utan att veta...men tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har, beroende på affär, olika  öppet köptider. Jag har själv testat ett antal olika meshroutrar mha av detta. Lämnat tillbaka de jag inte varit nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det lilla inbyggda programmet Ljud-/MIDI-inställningar kan man slå samman flera ljudutgångar och välja hur ljudet ska distribueras. Pilla lite med det och se om du exempelvis kan slå samman utgången via bluetooth med den vanliga ljudutgången. Om det fungerar så borde det också gå att slå samman den inbyggda bluetoothutgången med en annan som körs via en USB-bluetooth pryl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I det lilla inbyggda programmet Ljud-/MIDI-inställningar kan man slå samman flera ljudutgångar och välja hur ljudet ska distribueras. Pilla lite med det och se om du exempelvis kan slå samman utgången via bluetooth med den vanliga ljudutgången. Om det fungerar så borde det också gå att slå samman den inbyggda bluetoothutgången med en annan som körs via en USB-bluetooth pryl.

Tack för tips! Ska till butik senare idag och se efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...