Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"glapp" AirPods


stabilt12
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag köpte AirPods för 2 veckor sedan. Märkte idag när jag pratade telefon i dem och vred på huvudet att det lät som det glappade i dem. När jag däremot lyssnar på musik eller podcast så märker jag inte av det. Min sambo testade prata ett samtal i dem och då "glappade" dem inte. Jag tror det kan vara mitt skägg som går emot mikrofonen på Airpodsen, är det någon som upplevt något liknande och kan vara mikrofonen vara så känslig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, stabilt12 säger:

Hej.

 

Jag köpte AirPods för 2 veckor sedan. Märkte idag när jag pratade telefon i dem och vred på huvudet att det lät som det glappade i dem. När jag däremot lyssnar på musik eller podcast så märker jag inte av det. Min sambo testade prata ett samtal i dem och då "glappade" dem inte. Jag tror det kan vara mitt skägg som går emot mikrofonen på Airpodsen, är det någon som upplevt något liknande och kan vara mikrofonen vara så känslig?

Prova att raka bort en bit av skägget så det inte når upp till dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett rätt rejält tilltaget skägg just nu och har inte märkt av detta fenomen på mina. Men visst, det skulle klart kunna vara så att jag har dom i en vinkel så dom inte går emot skägget. Måste undersöka om jag kan återskapa problemet. ? Återkommer när jag har fått möjlighet att testa, är för trött för att prata i telefon ikväll. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, jag var inte till någon hjälp, upplever inget ”glapp”. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Tack för att du testade. När jag pratade i tele igår när jag satt rakt var det inget problem. Ska även testa lite vax i skägget så det inte kan "gå emot" på samma sätt och se vad som händer. Mitt skägg är kanske ca 2 cm så om det spretar lite kan det ju nå podsen. Har man länge kan jag tänka mig att det inte går emot på samma sätt. Ev får jag åka förbi Apple store och prata med dem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...