Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med måsar


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

I området där jag bor är det i dagsläget hundratals måsar som skriker högljutt och dyngar ner bilarna på parkeringen. 

Är nog det måsrikaste området i hela stan, jag blir vansinnig. 

Vad göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta. Ingen kommer att göra något åt dem. Skjuter man hundra dyker det upp hundra nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D 

 

CC201AAC-3044-479E-8705-3CBCF8FA0B1E.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mås det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man sätter upp denna på taket. Då vill inte måsarna varken bygga bo eller sitta i närheten någon längre stund,

 

 

P1030402.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att kontakta hyresvärden, kanske finns någon apparat med ultraljud att sätta ut, eller någon form av måsgift. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Funderar på att kontakta hyresvärden, kanske finns någon apparat med ultraljud att sätta ut, eller någon form av måsgift. 

Gift är förbjudet. Lösningen är den jag postade. Den snurrar och avger ett blinkande ljus. Måsarna tycker det är otrevligt så dom vill ogärna sitta något längre stund i närheten. Och absolut inte bygga bo. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Man sätter upp denna på taket. Då vill inte måsarna varken bygga bo eller sitta i närheten någon längre stund,

 

 

P1030402.jpg

Svårt att se vad det är.

Parkering förbjuden- skylt?

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Gift är förbjudet. Lösningen är den jag postade. Den snurrar och avger ett blinkande ljus. Måsarna tycker det är otrevligt så dom vill ogärna sitta något längre stund i närheten. Och absolut inte bygga bo. 

Får klättra upp på taket och sätta dit en sån, jag kanske får hyresrabatt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
9 minuter sedan, Svolder säger:

Öronproppar eller ljudreducerande hörlurar.

Jag hade testat ljud och ljus som möjlig fågelskrämma. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är borta nu. Men skator invaderar min balkong och river upp växterna så jag har jord över hela balkonggolvet. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

De är borta nu. Men skator invaderar min balkong och river upp växterna så jag har jord över hela balkonggolvet. 

Några skator här i området mobbade en måsunge (som var aningen större än skatorna) igår kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Några skator här i området mobbade en måsunge (som var aningen större än skatorna) igår kväll.

Häromåret såg jag några skator hacka ihjäl och äta upp en fjunig måsunge som var något mindre än skatorna.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Häromåret såg jag några skator hacka ihjäl och äta upp en fjunig måsunge som var något mindre än skatorna.

Den där var stor nog att med hjälp av pipande och flaxande hålla skatorna borta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
4 timmar sedan, Alix säger:

Häromåret såg jag några skator hacka ihjäl och äta upp en fjunig måsunge som var något mindre än skatorna.

Påminner mig om ett klipp jag har sett på internätet, där en trut sväljer en duva hel. :w00t:

 

Truten är ju faktisk bara en flygande mun, när man tänker på det. Därav namnet.

Redigerad av marcushedenstrom
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, marcushedenstrom säger:

Påminner mig om ett klipp jag har sett på internätet, där en trut sväljer en duva hel. :w00t:

 

Truten är ju faktisk bara en flygande mun, när man tänker på det. Därav namnet.

 

:P 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Påminner mig om ett klipp jag har sett på internätet, där en trut sväljer en duva hel. :w00t:

 

Truten är ju faktisk bara en flygande mun, när man tänker på det. Därav namnet.

I somras dök en ungtrut över axeln på en kille i Brunnsparken och försökte ta hans kebab, Kebaben ramlade givetvis ner på marken och direkt var en flock vuxna trutar där och slogs om kebaben. Det är lite skrämmande att umgås med lågflygande trut i grupp.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...