Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dubbletter i kamerarullen - instagram är boven


jonatannn
 Share

Rekommendera Poster

När jag väljer att lägga upp en bild på instagram från min kamerarulle så sparar instagram bilden automatiskt på min kamerarulle så jag får en dubblett av de bilder jag lagt upp. 

 

Har letat som en tok men inte lyckats hitta den inställningen i appen instagram. Jag vill ta bort detta alternativ, räcker att jag har varje bild 1 gng. 

 

Någon som kan hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det om du stänger av ”Originalfoto”?

Du hittar det under ’Inställningar’ > ’Konto’ECC26B77-D580-42B9-90B7-F9EA89D77054.thumb.jpeg.515bc790460987124ea0c08cefa810c0.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är avstängd!! Det är därför jag inte fattar hur jag ska få bukt med problemet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare fanns fler inställningar där, till exempel att Instagram inte skulle spara postade bilder, men den verkar ha tagits bort nu. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instagram gör en justering av bilden (den kapar av bilden lite) så det blir inte en exakt kopia utan en Instagram-version av bilden och den sparas. Och jag vet, det är irriterande. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Då verkar det inte bara vara jag som har problemet. Irriterande är rätt ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Insta sparar bara väldigt sporadiskt bilder i mappen Instagram på telefonen.

Senast 14:e maj och sen dess har jag lagt ut en del. Backar jag är jag snabbt nere på 2016.

Eller hamnar de någon annanstans också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle svaret på varför jag inte får massor därinne kunna vara att jag i telefonens inställningar för Insta har avslaget: Tillåt åtkomst för Instagram/Kamera ??

 

Jag känner igen problemet från förr, men det är länge sen.

 

Bilder tar ju iofs inte så mycket plats - har ett annat jobbigt problem - systemet tar 38,5 GB ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...