Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flest online?


boevil
 Share

Rekommendera Poster

Jag såg just att ”flest online” angavs till 946... jag hade för mig att det var över 3000, eller har jag fel?

 

70E3A1FE-8D11-4530-A42C-2EB5B48082CE.jpeg

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

När då? :fundersam:

Har ingen aning...

10 år sedan? Inför något Apple- event. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, boevil säger:

Har ingen aning...

10 år sedan? Inför något Apple- event. 

Antagligen. Det här forumet, inklusive datorer generellt sett, har sett bättre dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, boevil säger:

Har ingen aning...

10 år sedan? Inför något Apple- event. 

 

Nä. :) 

 

flest.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, mikaellq säger:

Nä. :) 

 

flest.png

Jo... ?

jag misstänker att räknaren har nollställts nån gång när forumet uppdaterats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycks som att Facebook allvarligt skadat många forum (och chatter). Trist. Påminner om när forum skadade nyhetsgrupperna på Usenet.

På sätt och vis är det utveckling, och bredare folklager är inblandade, men forum är ju helt överlägsna för ämnesrelaterade diskussioner (inte minst när man söker) jämfört med Facebook, Twitter, Reddit osv.

En sak som bekymrar mig inför framtiden är att när forum läggs ner, pga lönsamhetsbrist eller att eldsjälen som startade det inte orkar/intresserar sig, så riskerar mycket kunskap och historia att försvinna om inte forumet arkiveras på ett korrekt sätt. Jag hoppas archive.org kan lösa det, exempelvis, men ofta kräver ju forum inloggning för sökfunktioner, etc, och, tja, jag är inte optimist. Går ju endast med svårighet att söka gamla nyhetsgrupper på internet trots att Google sitter på stora resurser och borde kunna lösa det rätt lätt (de har tvärtom plockat bort funktionalitet allt eftersom). 

 

Redigerad av poi ran
Dysterhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev medlem för många år sen, drog igång mina första poster idag? ska dock bli aktiv!!

 

Så här ser det ut hos mig:

 

Q9JMCrJ.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-15 på 16:38, boevil säger:

Jag såg just att ”flest online” angavs till 946... jag hade för mig att det var över 3000, eller har jag fel?


Ja det stämmer, den var högre förut. Jag försökte ändra tillbaka den till rätt nu men nollställde räknaren till idag istället... ?
 

Citat

Flest online
3 533
12 oktober, 2011

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...