Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pages problem. Dokumentet borta?


KANCHO
 Share

Rekommendera Poster

jorde en häfte 50 sidor på pages ,och sparade de som vanligt  Sen sparade jag den till PDF och alt var frid ocg fröid men, sen när jag klickade på originalet hos pages så förrsvan det . Hitar inte den varken inne i dator eller utsidan? andra problem PDF  kan jag ändra tex men inte att lägga nya sidor dit hur gör man?

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av Pages är det du använder? I version 8 så "Exportera" man till PDF, då görs en PDF-kopia av dokumentet. PDF-dokument kan man inte ändra något i, i efterhand. Man jobbar i Pages-dokumentet och lägger till ny information där och sedan exporterar till PDF igen. 

Hittar du inte ditt dokument under "Arkiv - Öppna senaste"? Du kan prova att söka efter det i Spotlight. Klicka på förstoringsglaset uppe till höger i skärmens översta list, sen ange vad dokumentet hette eller början av dokumentets namn. 
 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förtydligade rubriken. :)

Hälsar
Raphael, Moderator



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5.6.2 pages upptaderat till max,Pdf kan man ändra tex och dyligt men jag har inte kommit på hur man kan lägg en sida  eller två till.

Spotlight. får jag fram bara alla PDF dokument sökt på många vis men? 

säkerhets kopior svarar på non anledning kan man inte öppna "index "typ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns den inte under >Arkiv >Öppna senaste ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var någonstans sparade du ditt Pages-dokument?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix man ser bara 6-7 rubriker vet ej om man kan leta på annat sätt, vad jag har  chansat, men jag läste i går att om man inte sparar med lösen ord så snur PDF  originalet för at man köper PDF originalet vet ei om det stämmer,,.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Hummel säger:

Var någonstans sparade du ditt Pages-dokument?

skrivbordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att du bara döpt om ditt Pages-dokument och lagt till PDF i slutet, inte att du verkligen exporterar som PDF. Då är det fortfarande ett Pages-dokument, det är därför du kan justera innehållet i dokumentet. Och det är därför du inte hittar ”originalet”, för du är redan i det dokumentet du letar efter. Det är min gissning, för det går inte att justera PDF:er i Pages. Alltså så är det ett Pages-dokument du fortfarande jobbar med. 

 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej nej jag tryckte skriv ut och där sparade jag den sen till PDF. 

joo Pdf kan man inte gör så mycket om man inte ha deras köpt program men  om du öppnar pdf dokument med  förhansvisnings app så kan du ändra texter men jag har inte kommit på hur man lägger sidor till det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är alltså inte i Pages som du försöker ändra PDF-filer utan det är i ett helt annat program. Förhandsvisning kan lägga till material och sen spara som ny PDF men det går inte att redigera det som redan finns, det som finns i PDF:en är låst. Och enda sättet att få en till sida i förhandsvisning, det är att ta in en till PDF och slå ihop dem. Det går inte att enkelt bara lägga till en sida. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Raphael säger:

Förhandsvisning kan lägga till material och sen spara som ny PDF men det går inte att redigera det som redan finns, det som finns i PDF:en är låst

Om man "måste" ändra något på en PDF så kan man lägga en vit platta och sedan lägga det "ändrade" ovanpå. Men, som sagt, att ändra originaldokumentet är mycket bättre. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag hittar originalet ,,,  fattar noll ha ändrat tester iPDF (skriv fel) men nu  på morgonen uppgraderar ja min dator så nu kan jag inte ändra texter . länge sen man fick bocka av not att man hade rätt att ändra texten på bdf var de de den som förrsvan  vid uppgradering tror, joo nu funkade lägga på en tomsida  till PD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaa va dumt jag är de var bara att öppna med klick så kan jag ändra texterna PDF hittade i dokument info  knappen man stänger och öppnar  ja det var väll 90 talet jag behövde den funktionen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...