Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Brus i hörlurar


Namagachi
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Satt för några timmar sedan och tittade på Netflix med hörlurar i och ljudet fungerar precis som vanligt, stänger sedan ner fliken och går istället in på YouTube. Sätter igång en video och ljudet fungerar knappt överhuvudtaget, hörs nästan bara brus och volymen är betydligt lägre än den ska vara. Byter hörlurar, ingen skillnad. Startar om datorn, testar igen och ljudet fungerar någorlunda bra men brusar konstant i bakgrunden. Testar att spela upp något på Spotify och där är ljudet precis lika illa som innan jag startade om datorn, brusar och sprakar etc. Startar om datorn igen men det är fortfarande samma problem, vissa webbplatser funkar bättre än andra men bruset och sprakandet är fortfarande där i bakgrunden. Datorn är en MacBook Air från 2017, köpt för knappt 6 månader sedan. Har inte spillt något på eller tappat den utan brusandet uppstod från ingenstans. Har googlat och googlat men hittar inget som hjälper, vad ska jag göra?

 

Väldigt tacksam för svar! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara skräp i hörlursutgången som ger dålig kontakt. Prova blåsa rent med tryckluft. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Det löste sig precis, har varit slarvig med att uppdatera till senaste versionen men efter att jag uppdaterade fungerade ljudet som vanligt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Namagachi säger:

Tack för svar! Det löste sig precis, har varit slarvig med att uppdatera till senaste versionen men efter att jag uppdaterade fungerade ljudet som vanligt ?

Senaste versionen av vad? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...