Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inloggningsproblem iCloud


Mons
 Share

Rekommendera Poster

En bekant får hela tiden upp en dialogruta som kräver inloggning på iCloud.

Hon skriver sitt väl fungerande lösenord men får då till svar:

 

Vi har nu startat om och loggat in flera gånger men får samma svar.

 

Vi är tacksamma för tips.

 

OBS! Hon kan logga in på iCloud.com och likaså Hantera Apple-ID.

Redigerad av Pocahontas
Tog bort bild som visade mailadress
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog bort bilden då du visar en mailadress..var väl inte så lämpligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Tog bort bilden då du visar en mailadress..var väl inte så lämpligt?

Vad var meddelandet då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mons får lägga upp ny bild där han utelämnar mailadressen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, SirKnasen säger:

Vad var meddelandet då?

Något i stil med att enheten inte kunde verifieras och att en omstart rekommenderades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man har bråttom...

Här kommer en korrekt bild

 

LoginiCloud.jpg.df41596c0b3ca3eaaa58b0715273d735.jpg

17 timmar sedan, Mons säger:

En bekant får hela tiden upp en dialogruta som kräver inloggning på iCloud.

Hon skriver sitt väl fungerande lösenord men får då till svar:

 

Vi har nu startat om och loggat in flera gånger men får samma svar.

 

Vi är tacksamma för tips.

 

OBS! Hon kan logga in på iCloud.com och likaså Hantera Apple-ID.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju prova med att klicka på "Logga ut" och sen testa att logga in på nytt.

Hjälper inte det logga in på appleid.apple.com/se och kolla under enheter om datorn listas där. Testa att ta bort datorn.

Prova logga in på nytt på datorn.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, SirKnasen säger:

Kan ju prova med att klicka på "Logga ut" och sen testa att logga in på nytt.

Hjälper inte det logga in på appleid.apple.com/se och kolla under enheter om datorn listas där. Testa att ta bort datorn.

Prova logga in på nytt på datorn.

Datorn listas inte under enheter.

 

Jag ska be henne logga ut och in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
2019-06-15 på 11:54, Mons säger:

Datorn listas inte under enheter.

 

Jag ska be henne logga ut och in

När vi nu försöker logga ut kräver datorn lösenordet till iCloud som inte funkar i hennes dator men väl på iCloud.com

 

Säker start löste inget.

 

Sedan nollställde vi NVRAM  och allting fungerade fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...