Mons Postad 13 juni, 2019 Share Postad 13 juni, 2019 (redigerade) En bekant får hela tiden upp en dialogruta som kräver inloggning på iCloud. Hon skriver sitt väl fungerande lösenord men får då till svar: Vi har nu startat om och loggat in flera gånger men får samma svar. Vi är tacksamma för tips. OBS! Hon kan logga in på iCloud.com och likaså Hantera Apple-ID. Redigerad 13 juni, 2019 av Pocahontas Tog bort bild som visade mailadress Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 13 juni, 2019 Share Postad 13 juni, 2019 Prova säker start, håll nere skift, logga in, starta om. 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 13 juni, 2019 Share Postad 13 juni, 2019 Tog bort bilden då du visar en mailadress..var väl inte så lämpligt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 13 juni, 2019 Share Postad 13 juni, 2019 8 minuter sedan, Pocahontas säger: Tog bort bilden då du visar en mailadress..var väl inte så lämpligt? Vad var meddelandet då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 13 juni, 2019 Share Postad 13 juni, 2019 Mons får lägga upp ny bild där han utelämnar mailadressen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 13 juni, 2019 Share Postad 13 juni, 2019 23 minuter sedan, SirKnasen säger: Vad var meddelandet då? Något i stil med att enheten inte kunde verifieras och att en omstart rekommenderades. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mons Postad 14 juni, 2019 Författare Share Postad 14 juni, 2019 Så går det när man har bråttom... Här kommer en korrekt bild 17 timmar sedan, Mons säger: En bekant får hela tiden upp en dialogruta som kräver inloggning på iCloud. Hon skriver sitt väl fungerande lösenord men får då till svar: Vi har nu startat om och loggat in flera gånger men får samma svar. Vi är tacksamma för tips. OBS! Hon kan logga in på iCloud.com och likaså Hantera Apple-ID. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Erik1900 Postad 14 juni, 2019 Share Postad 14 juni, 2019 4 timmar sedan, Mons säger: Så går det när man har bråttom... Här kommer en korrekt bild Nollställa NVRAM kommer med stor sannolikhet att fixa problemet: https://support.apple.com/sv-se/HT204063 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 14 juni, 2019 Share Postad 14 juni, 2019 11 minuter sedan, Erik1900 säger: Nollställa NVRAM kommer med stor sannolikhet att fixa problemet: https://support.apple.com/sv-se/HT204063 Varför det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 14 juni, 2019 Share Postad 14 juni, 2019 Kan ju prova med att klicka på "Logga ut" och sen testa att logga in på nytt. Hjälper inte det logga in på appleid.apple.com/se och kolla under enheter om datorn listas där. Testa att ta bort datorn. Prova logga in på nytt på datorn. 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mons Postad 15 juni, 2019 Författare Share Postad 15 juni, 2019 17 timmar sedan, SirKnasen säger: Kan ju prova med att klicka på "Logga ut" och sen testa att logga in på nytt. Hjälper inte det logga in på appleid.apple.com/se och kolla under enheter om datorn listas där. Testa att ta bort datorn. Prova logga in på nytt på datorn. Datorn listas inte under enheter. Jag ska be henne logga ut och in Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mons Postad 4 juli, 2019 Författare Share Postad 4 juli, 2019 2019-06-15 på 11:54, Mons säger: Datorn listas inte under enheter. Jag ska be henne logga ut och in När vi nu försöker logga ut kräver datorn lösenordet till iCloud som inte funkar i hennes dator men väl på iCloud.com Säker start löste inget. Sedan nollställde vi NVRAM och allting fungerade fint Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster