Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Orimligt stor backup (iPhone SE)


Dr.Yoshi
 Share

Rekommendera Poster

Min förra iCloud-backup var 1.5 GB stor, ca ett halvår sen. Nu hävdar iPhonen att nästa kommer bli ca 10 GB, vilket såklart överskrider mina 5GB på iCloud. Listan på vilka appar man ska inkludera i backupen är max 1GB totalt. Bildbiblioteket är avmarkerat. Vad kan detta vara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Bilder/videor i papperskorgen?

Papperskorgen är tom, men det borde inte spela någon roll eftersom jag inte sparar bilder i backupen. IMG_B804B3077BBD-1.thumb.jpeg.61de958eca2009ea8629f6c64dc62056.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den laddat ner en iOS-uppdatering som du inte installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Telly82 säger:

Har den laddat ner en iOS-uppdatering som du inte installerat?

Laddade ner och installerade 12.3.1 idag. Ser likadant ut både före och efter uppdateringen. Har också startat om telefonen ett antal gånger. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa mer iCloud-lagringsutrymme är inget alternativ så du kan göra fullständiga backuper och lite mer frekvent än en gång i halvåret?

Lämpligen dagligen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en lista på det som iCloud backup sparar: 

https://support.apple.com/en-us/HT207428

 

Det kan vara SMS, iMessage, det kan vara bilder i App:ar andra än Apples och som inte kör mot det inbyggda bildbiblioteket. Det kan vara dokument och inställningar i olika program. Det kan vara navigationskartor till navigator. Det kan vara lite allt möjligt. Omöjligt att svara på utan att veta vad du har i din telefon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LÖST!

 

Via appen pCloud (dropbox-klon) hade jag ca 10GB filer nedladdade för att komma åt dem offline. När jag tog bort appen blev backupstorleken åter normal. Det ska sägas att i listan på appar att ta backup på fanns pCloud med, och sades ta upp 126 kB.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, listan ger ju storleken på själva app:en, men inte på mappar där app:en sparar filer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Outlook mail app har på bara några månader ökat med 200MB. Så nu är den på 480MB, trots att jag inte skickat en massa bilder eller videos. Trist. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, iMarc säger:

Min Outlook mail app har på bara några månader ökat med 200MB. Så nu är den på 480MB, trots att jag inte skickat en massa bilder eller videos. Trist. 

Och det är ett problem att den är så stor? Blir din iCloudbackup också orimligt stor?

Redigerad av SirKnasen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, SirKnasen säger:

Och det är ett problem att den är så stor? Blir din iCloudbackup också orimligt stor?

Nej min iCloud händer det inget med trots att allt är påslaget på både telefonen och datorn. Tar en titt då och då i iCloud på datorn men jag har slutat med det pga hälsoskäl. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...