Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över videos/bilder till PC


snoogentz
 Share

Rekommendera Poster

Varför är det här SÅ KRÅNGLIGT FÖR? eller är det bara för mig det är OMÖJLIGT? 

 

Har backupat min mobil med ITUNES och nu vill jag föra över alla videos/bilder (40gb) till min PC UTAN itunes så jag kan titta på skiten på min PC.

 

Måste reseta min telefon (om ni läser mina tidigare inlägg) så har min telefon fått något ryck, och jag kan inte logga in på mitt apple id på min telefon, min apple id login har fastnat i en LOOP som gör så att rutan för logga in kommer upp hela tiden. Har varit i kontakt med apple och comviq, och ingen kan hjälpa mig. Det går inte att lösa problemet. har till & med factory resetat telefonen, för sedan lägga in mina saker igen genom itunes, men problemet kommer tillbaka, så kan inte lösa det. så det enda som kvarstår är att SPARA så mycket jag kan på min PC för sedan reseta telefonen och använda den som NY!

 

Men nu får jag istället massa jävla andra problem, min pc synkar inte med telefonen.. eller jo den hittar telefonen, men istället hittar den inget i mappen? det finns inget där, som om min telefon skulle vara tom? men till slut hittade den bilderna, men då uppstår istället problemet att halvvägs när jag fört över en mapp, så avbryts det bara, och jag måste börja om, för sedan avbrytas igen och igen fast telefonen hela tiden är KOPPLAD med datorn

 

Nu provade jag koppla in den igen, och då kom det tbx med att jag inte hittar några filer.. Fucking hell bara massa jävla problem med apple.. totalt värdelösa

 

FINNS DET NÅGOT PROGRAM SOM LÅTER MIG FÖRA ÖVER BILDER/VIDEOS GRATIS SÅ JAG KAN TITTA PÅ DET DIREKT på min pc? herregud.. ett så stort företag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu hittade min pc bilderna/videos igen..

 

Sammanlagt 34 mappar, och alla dessa mappar vill jag lägga in på min pc, men det avbryts hela tiden "förväntad tid 13 minuter" sen avbryts det bara..

 

Helvetes piss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, nu verkar det fungera 

 

klickade på "import videos photos to pc" och nu för den över 8000 bilder, men när jag nu istället går in på mappen där bilderna sparas, så kan jag nu inte öppna bilderna

står att "formatet inte stödjs" blabla.. alltså seriöst? problem, efter problem, efter problem. kan någonting gå rätt till? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är bilderna i för filformat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

och så kom problem nummer 3123123. det såg ut att gå jätte bra och föra över med "import videos/photos" kom till 2543/blabla

 

men där kom ett error, "skip this file" tog jag, error igen, och error igen på nästa fil osv osv osv..

 

tog "skip all files with this error" och BOOM alla resterande filer VAR ERROR. dvs cirka 6000 filer med error? 

 

Bra grejer. 

 

alla filer går ju att se i telefonen ? varför i helvete är dem error när jag försöker föra över dem till pc? seriöst. apple vill verkligen göra ALLT för kn**** en i r****

 

herregud

Redigerad av snoogentz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är Windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, snoogentz säger:

nja problemet är apple. eftersom inte ens apple support kan hjälpa mig med mitt problem, som gör så jag ens måste reseta min telefon. 

 

https://discussions.apple.com/thread/8257106 det där problemet! 

Det där har inget med problemet att importera bilder.

För över mindre antal bilder.

Sen tycker jag du ska svara på min fråga

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bilderna är i jpg, går jag in på "iphone interneral storage" och kollar alla 00apple 0001apple mappar som finns där, och går in på någon mapp och försöker öppna en bild står det att det inte går att öppna den. Filformatet stödjs inte..

 

inte videos heller. ingenting går att öppna på datorn, men alla bilder går att se i mobilen. går inte heller föra över någon fil, inte ens om jag för över en i taget. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VERKAR SOM DEN ENDA MÖJLIGHETEN FÖR MIG ATT KUNNA SPARA ALLT PÅ MIN MOBIL ÄR PRECIS SOM DEM VILL!!!

 

ATT JAG GÅR NER TILL STAN OCH KÖPER EN NY TELEFON! så kan jag spara allt jag vill ha kvar på min nuvarande telefon, så får dem 10 000 kr utav mig! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, snoogentz säger:

bilderna är i jpg, går jag in på "iphone interneral storage" och kollar alla 00apple 0001apple mappar som finns där, och går in på någon mapp och försöker öppna en bild står det att det inte går att öppna den. Filformatet stödjs inte..

 

inte videos heller. ingenting går att öppna på datorn, men alla bilder går att se i mobilen. går inte heller föra över någon fil, inte ens om jag för över en i taget. 

Därför att det inte ens är en riktig bild du försöker öppna. Att göra som du gör och gå in i mappstrukturen och öppna filer är fel.

Gör så här istället.

https://www.windowscentral.com/how-transfer-photos-iphone-and-ipad-your-windows-10-pc#app

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0 objekts har hittats. gick 5 minuter, sen kom det upp att telefonen inte är kopplad till datorn. fast det är den, gjorde nyss en itunes kopia vilket gick helt galant. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplade ur mobilen och in igen, nu är jag tbx på problem nummer 1 igen! 

 

den hittar telefonen men inga filer i mappen.. herregud asså.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

frågan är ju hur den lyckats hitta några filer? bilder/videos fram till februari 2018 har jag kunnat lagt in fel fritt, ALLA filer efter 18 februari är error och går inte och öppna. alla filer innan går att öppna på både ditt och mitt sätt. och dessutom redan kopierade till min dator.. men resterande 6000 bilder/videos går inte! förutom med itunes i krypterat format! 

 

tänk om apple kunde sluta vara så själviska och låta oss föra över det vi vill med itunes i vanligt format ist för deras krypterade skit. helvete vad dem hade underlättat för alla. 

 

dem vill att jag går och köper en ny telefon, det är det dem vill.. dem svarar inte ens i supporten angående mitt problem längre. fick en "kontakt person" och hans privata mail på apple, och han skulle försöka lösa problemet åt mig, och komma på ett sätt att låta mig spara alla filer så jag kunde reseta telefonen, men han sket i det sen. han har inte svarat mig sedan vårt telefonsamtal 3 veckor sedan, varken på mail eller i telefon! 

 

och har hört rykten om att deras support är totalt hjärndöda, och det är dem fan. vilket jävla skit företag!

Redigerad av snoogentz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes är inte programmet du använder för att importera bilder till datorn. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad blev resultatet av Lappens förslag på fungerande lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har ett riktigt krångligt och konstigt sätt att tycka hur folk ska hantera sina egna filer. 

 

Går man in i iCloud via webben på PC kan man inte drag n drop till skrivbordet tex. Men kan markera och välja ladda ner, men filmerna blir rejält nedskalade. Finns iCloud att ladda ner till pcn, men det fungerar bara ibland. 

 

Brukar välja att dela alla bilder till onedrive i min iphone. När de sen är i onedrive kan man göra som man vill. Alltså i pcn. 

 

Har haft iphone länge och ett av det störigaste är just filhantering. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Magnus76 säger:

Apple har ett riktigt krångligt och konstigt sätt att tycka hur folk ska hantera sina egna filer. 

 

Går man in i iCloud via webben på PC kan man inte drag n drop till skrivbordet tex. Men kan markera och välja ladda ner, men filmerna blir rejält nedskalade. Finns iCloud att ladda ner till pcn, men det fungerar bara ibland. 

 

Brukar välja att dela alla bilder till onedrive i min iphone. När de sen är i onedrive kan man göra som man vill. Alltså i pcn. 

 

Har haft iphone länge och ett av det störigaste är just filhantering. 

Tror jag inte på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Tror jag inte på

Nej du tror inte det men jag vet att det blir så. Filen är 200mb men blev runt 30mb när den hamnade i pcn. Dessutom blev det en MP4 men borde varit .mov. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Magnus76 säger:

Nej du tror inte det men jag vet att det blir så. Filen är 200mb men blev runt 30mb när den hamnade i pcn. Dessutom blev det en MP4 men borde varit .mov. 

.mov är bara en behållare. Den kan mycket väl innehålla en .mp4

https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_container_format

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Magnus76 säger:

Nej du tror inte det men jag vet att det blir så. Filen är 200mb men blev runt 30mb när den hamnade i pcn. Dessutom blev det en MP4 men borde varit .mov. 

Tror jag inte alls på.

 

Film tagen med min telefon.

Storlek i Bilder.

 

1823733345_Skrmavbild2019-06-17kl_19_58_06.png.8ec5b7f2d41b8729bc9a1ed781dddc02.png

 

Efter att jag har laddat ner den från iCloud.com

 

1442120258_Skrmavbild2019-06-17kl_19_57_50.thumb.png.24b6a5e094819889d01dcad916e34c96.png

 

Så nej jag VET att filmer inte blir förminskade bara för att man laddar ner dom.

Tror mer på du gör fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, lappen71 säger:

Tror jag inte alls på.

 

Film tagen med min telefon.

Storlek i Bilder.

 

1823733345_Skrmavbild2019-06-17kl_19_58_06.png.8ec5b7f2d41b8729bc9a1ed781dddc02.png

 

Efter att jag har laddat ner den från iCloud.com

 

1442120258_Skrmavbild2019-06-17kl_19_57_50.thumb.png.24b6a5e094819889d01dcad916e34c96.png

 

Så nej jag VET att filmer inte blir förminskade bara för att man laddar ner dom.

Tror mer på du gör fel

Gör du det från en mac? Då vet jag inte eftersom jag använder pc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...