Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med överföring av iCloud bilder till bilder appen macbook


Mimmi83
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Jag hoppas på snabb hjälp från en kunnig och snäll mac användare. ?

Ska försöka fatta mig kort!

Jag har en iPhone xs. En iPad air. en macbook air samt en pro. 

Alla bilder och videos som jag tagit med min iPhone finns att spela upp iPad och iphone  utan några problem, högupplösta både bilder och video. Använder iCloud som lagringsutrymme. Detta fungerar dock inte i mina datorer,  i Bilder,  dit jag överför alla bilder från icloud, markerar en bild, står och snurrar ett tag för att sedan visa felmeddelande. " Ett fel inträffade vid hämtning av större bildversion"

Detta har inte varit några problem innan har börjat sedan en tid tillbaks, tänkte att min air kanske va för gammal, men köpte ny och samma problem kvarstår.

Jag vet inte hur jag skall få bukt med problemet! SNÄLLA NÅGON?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något i datorn som stör, omöjligt att svara på utan att ha sett din dator. 

Men några saker att testa i datorn:
Logga ut från iCloud bildbibliotek och sedan logga in igen.

Starta i säkert läge: Håll ner shift-tangenten när du startar, logga in i datorn, sedan starta om. Detta rensar diverse systemfiler och cachefiler. 
https://support.apple.com/sv-se/HT201262
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, iMarc säger:

Jag skulle installera Google Drive, Onedrive eller Dropbox istället. 

Hur skulle du få dessa program att automatiskt synka dina foton i programmet Bilder? 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, iMarc säger:

Jag skulle installera Google Drive, Onedrive eller Dropbox istället. 

Har du skapat ett konto bara för att få klaga på iCloud? ??

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klagar absolut inte på Apple, tvärtom! Jag behöver bara hjälp med att få allt att fungera 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Mimmi83 säger:

Jag klagar absolut inte på Apple, tvärtom! Jag behöver bara hjälp med att få allt att fungera 

Nej, det var inte du som klagade. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ser det ut på vissa bilder och video. Har svårt att tro det är datorn som krånglar eftersom jag har en helt ny nu. 

2B5FD44E-FE2D-468B-A1D2-CCD303DE72C9.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut med ledigt utrymme på datorn? Hur mycket utrymme har du ledigt i iCloud? Är du ansluten mot internet?

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 160 gb ledigt på iCloud och 210 gb på datorn 

Det verkar som den har svårt att ladda bilden eller videon när man ska titta för det snurrar ju en liten cirkel så man ser ju att den försöker ladda. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en stabil internet uppkoppling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man kan göra är att stänga av iCloud bildbibliotek,vänta en stund,starta om datorn,slå på det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att jag ska logga ut datorn från iCloud? 

Har testat det men funkar dessvärre inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde det var min gamla dator som var på problemet men det kvarstår även i den nya. Måste ju ha med iCloud att göra! Frustrerar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med surfande? Problemfritt? Min erfarenhet av problemet är att wifi hemma har gått ner ibland. Bara att starta om wifi och i värsta fall starta om routern/Airport/Time Capsule.

 

Jag går också in i Airport appen för att se vad som kanske strular. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag avslutar bilder och startar om datorn, måste datorn börja ladda om alla bilder är det sparat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Mimmi83 säger:

Menar du att jag ska logga ut datorn från iCloud? 

Har testat det men funkar dessvärre inte

Nej du ska i Bilder i inställningarna stänga av iCloud bildbibliotek. Vänta en stund,starta om dator,slå på iCloud bildbibliotek igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där har inget med det problem du har. Men jag hävdar att dina problem beror på dålig internet uppkoppling efter att ha sett den där bilden. 

 

Så vad tycker du själva att du ska göra när du får upp den där rutan? 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Telly82 säger:

Hur skulle du få dessa program att automatiskt synka dina foton i programmet Bilder? 

4 timmar sedan, lappen71 säger:

Har du skapat ett konto bara för att få klaga på iCloud? ??

iCloud och Bilder är bara en massa krångel med. Bättre att låta Google Foto ta över synken och backupen av bilder. 

 

Jag har haft Google Drive, Onedrive, Box och Mega installerat innan jag ens var i kontakt med en Apple produkt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, iMarc säger:

iCloud och Bilder är bara en massa krångel med. 

Du borde nog lägga till ”för mig”. Jag har aldrig haft problem eller krångel 

med iCloud och Bilder. För mig funkar det som en dans och jag har använt funktionen sedan dom lanserade den. Känns dumt att döma ut det bara för att du inte har fått grepp om det. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, maqs säger:

Du borde nog lägga till ”för mig”. Jag har aldrig haft problem eller krångel 

med iCloud och Bilder. För mig funkar det som en dans och jag har använt funktionen sedan dom lanserade den. Känns dumt att döma ut det bara för att du inte har fått grepp om det. 

Jodå, det är en synktjänst, bra till allt förutom bilder. iCloud är ingen backup för bilder, videos. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Jodå, det är en synktjänst, bra till allt förutom bilder. iCloud är ingen backup för bilder, videos. 

Snälla kan du bara sluta att spamma trådar som handlar om iCloud. Vi har förstått att du inte begriper hur det fungerar. Bara för att det finns dom som har problem betyder det inte att den inte fungerar för andra. Så jag ber dig att fast det kliar i fingrarna undvik att klaga. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Jodå, det är en synktjänst, bra till allt förutom bilder. iCloud är ingen backup för bilder, videos. 

Jag har över huvud taget inte påstått att det är något annat än ett sätt att synkronisera bilder mellan enheter, och att det fungerar utmärkt för mig och har så alltid gjort. 

Tråden handlar om huruvida vi kan hjälpa TS att få synkningen att funka över iCloud eller inte. Inte hur du upplever att tjänsten fungerar jämfört med andra liknande tjänster. 

Huruvida TS gör backup på sin enhet eller inte har inte med frågeställningen att göra. Alternativen du föreslår är inte heller primärt backuptjänster. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...