Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iphone xr nu eller vänta?


snoogentz
 Share

Rekommendera Poster

Som topic.. får byta telefon nu i midsommar då mitt abbonemang går ut.. och jag funderar på att köpa en iphone xr, men tänker lite att det komma nya telefoner i höst. frågan är, är det värt och vänta tror ni? 

 

Ápple lär väl släppa en Budget version utav dem nya telefonerna, precis som med XR (xs budget version)... så klart lär det bli lite dyrare för mig. men ja.. jag vet inte hur jag ska göra, därför ställer jag frågan här :D finns säkert folk här med lite mer koll kanske? varit sugen på xr ganska länge, (har iphone 8 just nu) .. xs tycker jag är lite för dyr, så det är xr jag haft ögonen på..

 

Antar att det kommer nya telefoner i september som vanligt? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kommer nya telefoner i höst. De lär bli iphone 11/11 max och en budget. Namnet på dem vet jag såklart inte, bara en gissning. Lägg på ca 1000kr mot vad de kostade förra året. 

 

Lite konstigt att kalla xr budget då de är dyra med tanke på usel spec, lågupplöst skärm tex. Ska man fortsätta med iphone och få dem relativt billigt är det iphone 7/8 som gäller. Men vem vill ha telefoner som ser antika ut?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din nuvarande telefon fungerar bra hade jag väntat tills i september. Dels kommer nya modeller, men de gamla modellerna brukar också bli någon tusenlapp billigare när nya modeller släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar din IPhone 8 bra så avvakta till i september.

då kan du se om någon av dom nya kanske lockar mer eller köpa dig en xr billigare när det ska tömmas lager ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en begagnad iPhone XR på halebops begagnatshop för 7500:-.

Den var helt orörd och var antagligen en kund som lämna tillbaka sin efter knapp vecka.

Hade en iPhone X innan som displayen pajade på och jag fick försäkringspengar och ville förnya.

Displayen är väldigt bra vad man än tror efter att läsa om specs-siffror, enda är att ljusstyrkan känns lite svag i sommarens sol.

 

Men om jag var du skulle jag hålla ut tills höst när du får dual kameror på XR2(?).

Plus uppdaterad mjukvara till kamera tillsammans med allt annat nytt.

Om det inte är tillräckligt intressant får du ju även fjolårets XR ännu billigare då.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-06 på 05:59, Magnus76 säger:

... usel spec, lågupplöst skärm tex. ...

Iphone Xr har varken ”usel spec” eller ”lågupplöst skärm”. Min dotter har en och jag kan garantera att prestanda och skärm fungerar alldeles utmärkt. Mobiler ska upplevas, inte dömas ut efter vad som står på papperet. Vi var båda skeptiska, men efter ett besök i Applebutik ändrade vi oss.

 

@snoogentz Iphone Xr är en bra mobil. Prisvärd för den som vill ha det senaste. Det senaste kommer den att vara tills i höst.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah ne jag bestämt mig för att vänta :) överlevar sommaren med min iphone 8..

 

Hoppas ryktena om den nya lavender färgen är sann dessutom, riktigt snygg enligt mig.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Alix säger:

Iphone Xr har varken ”usel spec” eller ”lågupplöst skärm”. Min dotter har en och jag kan garantera att prestanda och skärm fungerar alldeles utmärkt. Mobiler ska upplevas, inte dömas ut efter vad som står på papperet. Vi var båda skeptiska, men efter ett besök i Applebutik ändrade vi oss.

 

@snoogentz Iphone Xr är en bra mobil. Prisvärd för den som vill ha det senaste. Det senaste kommer den att vara tills i höst.

Jämför du xr med xs framstår xr som antik. Är man van och är nöjd med skärmen på de gamla retinaskärmarna så upplever man såklart xr som bra. Men side by side med xs eller galaxy s10 så har man nog synfel om man inte ser skillnad. Dessutom har du betydligt bättre och mer finesser med xs när det kommer till kameran. 

 

Prestanda är suverän med xr, men det har man med iPhone 8 också. 

 

Har man tänkt betala runt 9000kr för en xr skulle jag alla dagar i veckan lagt på lite och istället köpa en xs. Hade xr kostat runt 6-7000kr hade jag rekommenderat den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Magnus76 säger:

Jämför du xr med xs framstår xr som antik. Är man van och är nöjd med skärmen på de gamla retinaskärmarna så upplever man såklart xr som bra. Men side by side med xs eller galaxy s10 så har man nog synfel om man inte ser skillnad. Dessutom har du betydligt bättre och mer finesser med xs när det kommer till kameran. 

 

Prestanda är suverän med xr, men det har man med iPhone 8 också. 

 

Har man tänkt betala runt 9000kr för en xr skulle jag alla dagar i veckan lagt på lite och istället köpa en xs. Hade xr kostat runt 6-7000kr hade jag rekommenderat den. 

Din fortsatta användning av klara överdrifter lämnar mig kall. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Din fortsatta användning av klara överdrifter lämnar mig kall. :mellow:

Kall var ett lite annorlunda sätt att reagera. Säger bara att jag tycker att xr känns väldigt budget för vad den är, jag menar priset är allt annat än budget i min bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Magnus76 säger:

Jämför du xr med xs framstår xr som antik. Är man van och är nöjd med skärmen på de gamla retinaskärmarna så upplever man såklart xr som bra. Men side by side med xs eller galaxy s10 så har man nog synfel om man inte ser skillnad. Dessutom har du betydligt bättre och mer finesser med xs när det kommer till kameran. 

 

Prestanda är suverän med xr, men det har man med iPhone 8 också. 

 

Har man tänkt betala runt 9000kr för en xr skulle jag alla dagar i veckan lagt på lite och istället köpa en xs. Hade xr kostat runt 6-7000kr hade jag rekommenderat den. 

Då måste jag ha synfel.

jag försökte se skillnad på displayerna med min trasiga X när jag köpte Xr men kunde bara se att Xr inte blev lika ljus.

 

Att Xr har större skärm gjorde dock ett mycket mer positivt intryck än detaljer.

 

454D5506-E933-4036-A5C8-1948457505A2.jpeg

C12A6DD9-D65D-4FDB-A404-2253DCD65BAF.jpeg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Magnus76 säger:

Är man van och är nöjd med skärmen på de gamla retinaskärmarna så upplever man såklart xr som bra. Men side by side med xs eller galaxy s10 så har man nog synfel om man inte ser skillnad.  

Då har väl alla dessa synfel då.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-06 på 05:59, Magnus76 säger:

Lite konstigt att kalla xr budget då de är dyra med tanke på usel spec, lågupplöst skärm tex. Ska man fortsätta med iphone och få dem relativt billigt är det iphone 7/8 som gäller. Men vem vill ha telefoner som ser antika ut?

 

 

Ok så du kan inte använda tex en iPad då som har ännu lägre PPI än XR? ?

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, cokeman säger:

Ok så du kan inte använda tex en iPad då som har ännu lägre PPI än XR? ?

 

Helt rätt!

Han kan nog inte titta på en 55” tv med 4K heller då det bara är 80 ppi.

 

Kan inte förstå hetsen med ”bästa skärm” på nånting som är 5-6.5” där jag aldrig skulle kunna njuta av en film eller serie.

Bilder är också mycket bättre att njuta av på större skärmar och du missar felen på så liten skärm.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...