Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Jag upplever att skrivning till min TimeCapsule tar längre tid och att jag oftare hör hur den flyttar skriv-huvudena i TimeCapsule nu än för ett år sedan.  Av det drar jag slutsatsen att hårddisken i min TimeCapsule kanske inte håller så länge till. (Det finns c:a 50% ledigt utrymme på disken i TimeCapsule, så den är inte långsam för att den är full.)

Jag funderar på att skaffa en liten och tyst NAS för fillagring (istället för att ha fillagring på TimeCapsule). Jag vill ha en NAS som är litet och tyst. Den behöver inte vara jättesnabb. Jag är bara intresserad av att läsa och skriva filer från mac-datorer på LAN, inklusive att köra TimeMachine mot NASen. Åtkomst från internet är inte intressant. Att spela upp filmer direkt från NASen är inte heller intressant. Diverse cloud-konton är jag inte intresserad av. Appar på NASen är jag inte intresserad av.

Jag har hittat en NAS som verkar liten, tyst och dessutom snabb på beskrivningen. QNAP HS-251 https://www.qnap.com/en/product/hs-251 . Den är tyvärr dyr (kanske för att den har ett antal funktioner jag inte behöver). 

Är det någon som kan rekommendera en tyst liten NAS som inte är onödigt dyr?

Tack på förhand till alla som svarar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...