Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är detta för pil i min "Bar Menu"?!?


bca
 Share

Rekommendera Poster

Jag har inte sett denna förut. Det verka ju som att det är någon form av "location"-pil men vågar inte aktivera. Enda info man får vid "hoover" är "Activate" och "Quit", någon som vet?

pil.jpg.118164c8800e72b0adc42215183c0f5a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har installerat något program som vill använda platstjänster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du väljer "Quit", får du någon mer info då? Som "Do you want to quit xxxxxx?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@lappen71  : Ja kanske, men jag skulle vilja veta vilket program det skulle kunna vara, sedan ser pilen inte riktigt ut som en en vanlig platstjänst-pil tycker jag...

 

@Telly82  : Jag valde "Quit" nu och då försvann den bara utan någon mer info....märkligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, bca säger:

@lappen71  : Ja kanske, men jag skulle vilja veta vilket program det skulle kunna vara, sedan ser pilen inte riktigt ut som en en vanlig platstjänst-pil tycker jag...

 

@Telly82  : Jag valde "Quit" nu och då försvann den bara utan någon mer info....märkligt...

För oss är det en omöjlighet att veta vilket program det kan vara. Något som du själv får första dra till minnes när den dök upp 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@lappen71  : Den dök upp för några dagar sedan och jag har inte installerat något nytt. Det är min arbetsdator så jag har stenkoll, annars hade jag inte frågat här. Kör mer eller mindre bara Adobe creative Cloud-program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du det är då inte en icon som macOS använder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@lappen71  : Som sagt, jag vet inte och jag undrar om någon vet vad det kan vara för något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Alix : Hej, ja jag kör allt på engelska, os och alla program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kolla under 'System Preferences' > 'Security & Privacy' > Fliken 'Privacy' och 'Location Services' och se vilka program du har där i listan. Sedan om det startar automatiskt vid uppstart, kanske det finns med i 'Login Items'...

Skärmavbild 2019-06-05 kl. 15.55.53.png

Redigerad av mixxon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Symbolen har väl inget att göra med Apples platstjänster?

Näe förmodligen inte. Men försökte ändå hjälpa till att luska ut vilket mystiskt program det skulle kunna vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack som fan för all hjälp! Jag hittade det :)

 

Det var Telegram Messenger som var det "mystiska" programmet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det alltså ingen pil, utan ett pappersflygplan! :) Gött att det "löste" sig ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt...haha! Ja, ikonen är ju pytteliten så inte så lätt att se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Telegram länge så ikonen måste ha dykt upp efter en uppdatering av programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...