Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple presenterar helt ny Mac Pro med extra allt


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Ja, se, det var då att ta i från tårna! Kul! Inget jag kommer att köpa, men i alla fall. Pro! (Del 2)

 

Ska du ha en sådan @ronny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kan mycket gärna få pryda skrivbordet om 4 år

8 kärnor istället för 4 som jag har nu

det sitter inte dumt... och @mikaellq gillade säkert demon av Logic Pro också

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, ronny säger:

Den kan mycket gärna få pryda skrivbordet om 4 år

8 kärnor istället för 4 som jag har nu

det sitter inte dumt... och @mikaellq gillade säkert demon av Logic Pro också

Min plånbok kommer säkert att gråta så fort jag får se prislappen. Så sex kärnor och lite långsammare maskin får duga. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Ser ut som ett rivjärn......

 

1

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, e-snobben säger:

De där uppgifterna om att man skulle sluta använda Intel-processorer var alltså inte annat än rena spekulationer.

 

Gällde bärbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här skriver www.macworld.com

 

Citat

Du vet, samma användare vi alla trodde Apple glömde för länge sedan.  På papper är den nya Mac Pro en Mac veterans drömmaskin, laddad med all expansion och framtidssäker funktionalitet som saknas från den nuvarande modellen.  När Apple hävdar att den nya Mac Pro kommer att "driva gränserna för vad som är möjligt", kommer ingen att ifrågasätta sanningen.  Ja det är skandalöst dyrt, men ingen som beställer en kommer att känna att de får något mindre än de bästa möjliga för pengarna de kan köpa.

 
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Proffsanvändare efterfrågade en kompromisslös Mac ”kosta vad det kosta vill”, och Apple tog dem på sina ord."

...

2012 kom den sista Pron med expansionsplatser. :stjarnsmall: Det är absolut pinsamt att påstå något annat än att Apple har klantat sig å det grövsta. Skandal är det egentliga ordet. :superirriterad: Så nästa uppgradering kommer 2026 följdaktligen? :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som gnäller om priset är med största sannolikhet dom som inte har råd och aldrig haft en tanke att beställa en.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Telly82 säger:

Vill ha!!!

 

Jag vill ha den här istället. Börjar på att sjunka nu när det finns en ersättare.

macpro-step2-2013?wid=200&hei=200&fmt=jp

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, en maxad Pro för 700 000kr. 

Med tanke på den oerhörda prestanda och priset så är den främst riktad till forskning, företag och miljonärer. Så att gnälla över priset är bara löjligt. 

Jag gråter inte för att jag inte kan köpa en supersportbil tex. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man köpa ett tomt skal? I så fall vill jag montera in en mini. Fräck låda men onödig datorkraft för mig som räknar tetris som det värsta jag belastar datorn med......:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
1 timme sedan, Axelman säger:

Kan man köpa ett tomt skal? I så fall vill jag montera in en mini. Fräck låda men onödig datorkraft för mig som räknar tetris som det värsta jag belastar datorn med......:whistling:

Jag gissar att man kommer att se spår av låddesignen på andra datorer i sortimentet .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-05 på 11:25, lappen71 säger:

Dom som gnäller om priset är med största sannolikhet dom som inte har råd och aldrig haft en tanke att beställa en.

Kan inte avgöra om den är för dyr. Men jag står fast vid att iPhonarna är för dyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag klipper fritt från macworld.com

 

Det var dags när en Apple Pro-enhet med en underbar design och spetsfunktion kostar bara 59 dollar.  Back 2000 sålde Apple den optiska Pro Mouse för $ 59, för som Steve Jobs sa då var det "en sådan homerun att vi ville ha alla våra kunder att ha en."

 

 Apple slog en annan homerun i veckan med den nya Mac Pro och Pro Display XDR, förutom den här tiden kommer många användare aldrig att kunna köpa en.  Tillsammans kostar de bara ett hår under 11 000 dollar, och det är innan du fakturerar $ 999 Pro Stand för att hålla skärmen upprätt eller andra alternativ.

 

 Medan Mac Pros över-the-top-specifikationer är mycket tydligt inte utformade med den genomsnittliga professionella användaren i åtanke, representerar den också en tydlig och alarmerande trend bland Apples "Pro" -produkter.  Vad som var en gång praktisk köper för ambitiösa kreativa proffs är i grunden ouppnåelig nu, även om du får den billigaste modellen tillgänglig i varje rad.

 

Allt sagt kommer en av varje Pro-produkt att kosta dig cirka 25 000 dollar beroende på vilken MacBook Pro och iPad Pro du väljer att köpa.  Och det är introduktionspriset.  Under det senaste decenniet eller så har Apples Pro-produkter höjts i pris, och nu har vi en underbar Mac Pro och bildskärm som kostar mer än en liten sedan.  Det är inte en Apple-skatt, det är en Apple-hypotekslån.

 

Jag kan redan höra rationaliseringar: Mac Pro är inte för dig!  Därför säljer Apple iPad Air!  Du kan köpa en MacBook Air!  Visst, men för det mesta representerar Apples icke-Pro-produkter bara billigare versioner av sina Pro-motsvarigheter.  De är helt olika maskiner med äldre tech.  IPad Air har en hemknapp, MacBook Air har inte en Touch Bar, etc. (OK, utan Touch Bar kan vara en fördel, men ändå.) Apple-produkter har alltid varit lyxartiklar, men det var inte  för länge sen när det dyraste Mac-tornet toppade på $ 3 400.  Nu får du inte ens i dörren.

 

Titta men rör inte (eller köp)

 

 Specifikationer och hastighet åt sidan, Mac Pro är en bro för långt.  Det var en tid då människor som jag faktiskt kunde välja mellan en iMac och en Mac Pro, men den nya maskinen är i grunden en Lamborghini: Jag köper inte en, om inte jag vinner lotteriet.  Och det är synd, för på ytan är Apples nya maskin ett anmärkningsvärt testament till allt som Apple var.  Om Apple gjort en $ 2000-version av Mac Pro kan du satsa på att massor av Mac-fans skulle prata själva om att köpa en.

 

 Istället har vi ett monument till allt folk tycker att Apple är: dyr lyx som säljs till människor som inte vet bättre.  Och kanske har de rätt.  Apple säger i grund och botten framstående artister och utvecklare att de inte har råd med de bästa Mac-datorerna och förmodligen aldrig vill.  Det är ett tufft piller att svälja.

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Axelman säger:

Kan inte avgöra om den är för dyr. Men jag står fast vid att iPhonarna är för dyra.

Pro är inte till för vanliga konsumenter samma gäller Ipad Pro också

för de som tycker att de behöver mer kraft än soptunnan är det naturligtvis 

mycket välkommet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, e-snobben säger:

Du kan i alla fall köpa ett rivjärn. :hihihi:

Sa du rivjärn....?

Skärmavbild 2019-06-07 kl. 12.14.49.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Skärmavbild 2019-06-07 kl. 12.19.24.png

Tim in action!

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-05 på 11:37, lappen71 säger:

 

Jag vill ha den här istället. Börjar på att sjunka nu när det finns en ersättare.

macpro-step2-2013?wid=200&hei=200&fmt=jp

 

 

 

jag är mycket nöjd med den

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-05 på 11:25, lappen71 säger:

Dom som gnäller om priset är med största sannolikhet dom som inte har råd och aldrig haft en tanke att beställa en.

Istället för att gnälla över ett skyhögt pris så skulle det vara väldigt intressant att få veta hur många som faktiskt köper dessa de facto svindyra datorer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Istället för att gnälla över ett skyhögt pris så skulle det vara väldigt intressant att få veta hur många som faktiskt köper dessa de facto svindyra datorer. 

enligt podcasten på www.macworld.com

 

så tror man ett par tusen

 

https://www.macworld.com/article/3400436/wwdc19-new-mac-pro-ios-13-ipados-macos-catalina-tvos-6-macworld-podcast.html

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...