Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kort ej formaterat. Formatera....


BildIr
 Share

Rekommendera Poster

Hej!
Jag gissar att jag har haft tur för det är först nu det händer mig-

Kameran säger: "Kort ej formaterat. Formatera kort med kameran"
Jag satte i det ikväll, raderade alla bilder på det och formaterade det. Allt gick snabbt men jag tror inte att jag missade formateringen eller stängde av kameran under processen, men men. Vad gör jag nu för att rädda de bilder jag tog nyss?
Hälsningar BildIr

 

61906683_2263539650627781_7963577624070979584_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilderna finns inte på kortet utan i det inbyggda minnet i kameran. Du måste ansluta kameran till datorn för att föra över dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, BildIr säger:

Ja, såklart. Så egentligen ingen anledning till panik då?

 

Ingen aning egentligen. Du skulle ha fått en varning från kameran ifall kortet inte fungerade och att bilderna lagrades på det interna minnet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!
Kameran och datorn har kontakt men detta är så långt vi kommer. Kan inte se att några filer nånstans.. 
Ska jag ta ut kortet och testa via minneskortsläsaren eller sabbar det ännu mer?
TACK på förhand för hjälp!
/Bildir225789362_Skrmavbild2019-06-05kl_12_18_18.thumb.png.81f3607708f2f31f3d50480bda25d86d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer när du klickar här? Kan du välja en annan källa?

Det ser ut som på bilden att det inte finns några bilder alls sparade

Skärmavbild 2019-06-05 kl. 13.00.27.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Inget händer oavsett var jag klickar, helt dött, så det verkar kört.. Trist men som sagt första gången det händer så jag ska inte egentligen klaga. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du redan fått rådet att försöka med att söka filerna på kortet, vilket är rätt. Jag tänkte bara tillägga att det bara är där du ska leta - kameran har inget inbyggt minne där det kan ligga bilder och skvalpa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Hep säger:

Nu har du redan fått rådet att försöka med att söka filerna på kortet, vilket är rätt. Jag tänkte bara tillägga att det bara är där du ska leta - kameran har inget inbyggt minne där det kan ligga bilder och skvalpa. 

Jo då beror helt på kameran 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2019-06-12 på 15:35, lappen71 säger:

Jo då beror helt på kameran 

I princip har du såklart rätt, men i det här fallet beror det inte på någonting alls. Hans kamera har inget inbyggt minne. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...