Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13 för iPhone 6S?


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Ser på Halebops sida att de fortfarande säljer iPhone 6S med abonnemang. Då borde den rimligtvis kunna uppdateras med iOS 13. Annars blir nog Halebop lite bortgjord. 

0ECA0606-6AC8-486C-BB13-E59FD1472F99.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer samtliga Androidtelefoner som Halebop säljer inkl Huawei att kunna uppdateras till kommande Android 10?

Om inte blir nog Halebop bortgjorda?

 

Men för att svara på din fråga så finns det ännu ingen info om att en 6s inte kommer klara kommande iOS13.

iPhone 6s är dock en väldigt gammal modell och bör undvikas. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Halebop inte vet vilken kompatibilitet iOS13 kommer att få. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns förra året då hade de iPhone SE för 198kr/månad och ca 300 i lager. Tvekade då eftersom det endast var grå modell med 16GB. Ett par veckor senare så var den slutsåld och dök aldrig upp mer. 

Trist att Apple inte fortsatte med SE eller en annan modell med samma storlek. Behovet av en mindre telefon har ju ökat. Istället växer mobiler snart i storlek med surfplattor, otympligt och trist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@iMarc skriver om Iphone SE 16 GB: ”och dök aldrig upp mer.” Nej, den utgick helt för mer än två år sedan och ersattes då med en 32 GB-modell. De hade väl ett antal på lager, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att tre skänker bort iPhone 6s gratis om man tecknar abonnemang hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Skule gissa på att 6s kommer klara iOS 13 också, tack vara A9-processor och 2 GB RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan jämföra med iPod Touch som precis kom ut

 

05998AC9-C5D0-4910-A503-62AE10702AB2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Nånstans måste de ju få igen pengarna för telefonerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det är inte iOS som dödar en en telefon utan apparna som slutar fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är märkligt? Ingen har påstått någonting 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eftersom BankID fortfarande fungerar på en 6 år gammal telefon med iOS 10.3.3 så lär väl BankID rimligen fungera i flera år till på en 6S även om den inte får iOS 13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är det vi säger att det inte är iOS som gör att en telefon blir obrukbar utan appstödet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag försöker säga är att Svolder inte behöver bekymra sig över BankID på sin 6S då det lär fungera flera år till. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det behöver inte betyda det per automatik. När Bank-ID uppdaterar sin app bestämmer dom vilka versioner av iOS som är kompatibla. Anser dom att iOS 12 inte är säker nog så är man rökt. Men jag tror också att Bank-ID kommer att stödjas av Bank-ID några år till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPhone 6s med fräsht batteri är fortfarande snabb (börjar batteriet bli dåligt degraderas dock prestandan kraftigt) så det vore konstigt om det inte skulle finns stöd i iOS 13. I iOS 12 finns som bekant stöd för iPhone 5s och iPhone 6 och de är långt ifrån lika snabba har har bara halva mängden minne. Men även dom klarar av att hantera iOS 12 utan större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar jag också att iPhone 6 har vad som krävs för att köra iOS 13. Det finns inget egetvärde i att sluta stödja gamla mobiler. Apple säljer så det räcker och blir över ändå. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A9 stöd har avslöjats

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på vilka funktioner som man hittills visats upp blir jag tveksam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-02 på 14:54, iMarc säger:

Jag blir galen om jag inte får iOS 13 i min 6S

Du kan vara lugn. Du får IOS 13 till din 6s.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...