Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera användare (OS Mojave)


Bjorkster
 Share

Rekommendera Poster

På grund av bristande datanördskunskaper har jag ett problem jag inte hittar svaret på när jag kollat på olika forum. 

 

Problemet: När jag skaffade en ny burk förra året måste jag gjort något fel i överföringen av mina gamla filer mm och det skapats en ny användare i mitt namn vilken är den enda man får upp vid uppstart. 

 

Jag måste logga in på den och sedan logga ut för att komma åt min "riktiga" användare.

 

Lite störigt.

När jag försökte ta bort den användaren började problemen, och det gick inte heller att ta bort användaren. 

Vid inloggning säger OS att jag måste ange lösenord för att reparera bibliotek  för att använda program, detta fungerar inte och man måste klicka bort den dialogrutan upprepade gånger innan man kan logga ut och logga in igen med min riktiga användare. 

Hur tar jag bort den andra användaren eller slår ihop dem ? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För att förhindra att en användare loggas in automatisk börja med att stänga av automatisk inloggning: Systeminställningar - System och säkerhet, fliken Allmänt. Kryssa i 'Stäng av automatisk inloggning. Du måste först klicka på hänglåset längs ner på sidan och ange ditt lösenord. Nästa gång du loggar in får du välja vilket konto du vill logga in med.

 

Det finns inget, mig veterligt, sätt att slå ihop två konto. Föreslår att du loggar in med det konto du inte vill ha kvar, sparar det filer och mappar du vill ha kvar på ett externt media. Logga sedan in på det konto du vill ha kvar och kopierar innehållet från externa mediet.

 

För att ta bort ett konto loggar du in på det konto du vill ha kvar och tar bort det andra: Systeminställningar - Användare och grupper. Klicka på hänglåset längst mer och ange ditt lösenord. Välj det kontot du vill ta kort (som du inte logga in med) och tryck på minus.

Redigerad av jan.s
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...