Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphoneförsäljningen i fritt fall, Q1 2019


Erik1900
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, iMarc säger:

:ninja: :stjarnsmall:

 

Du fattat inte eller hur?

Trådlösa hörlurar använder mycket riktigt BT även Airpods. Hörlurar har i överlag begränsad ljudkvalitet att  BT räcker. 

Men att streama BT till tex en förstärkare som man har lite dyrare högtalare kan man höra skillnad. 

Att streama över wifi är bättre i både ljudkvalitet och räckvidd. 

Sonos använder wifi för att streama och Airplay. Helt klart det bättre alternativet

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
27 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Airplay2 kör med wifi. Haha tji fick du ?

Och vad kör luftkapslarna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Och vad kör luftkapslarna med?

 

Läs mitt svar ovan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Du fattat inte eller hur?

Trådlösa hörlurar använder mycket riktigt BT även Airpods. Hörlurar har i överlag begränsad ljudkvalitet att  BT räcker. 

Men att streama BT till tex en förstärkare som man har lite dyrare högtalare kan man höra skillnad. 

Att streama över wifi är bättre i både ljudkvalitet och räckvidd. 

Sonos använder wifi för att streama och Airplay. Helt klart det bättre alternativet

Är man finsmakare vad gäller ljud använder man inte BT-lurar alls. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, iMarc säger:

Är man finsmakare vad gäller ljud använder man inte BT-lurar alls. 

Det var inte det saken handlade om så jag drar slutsatsen att du fortfarande inte fattar 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-05-30 på 12:07, mikaellq säger:

Varför krångla med en konkurrents (Googles) begränsade prylar? Varför inte hitta en enkel lösning med blåtand?

 

 


Hittade ingen smidig blåtandslösning och orkade inte lägga mer tid på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-05-30 på 12:39, Alix säger:

Det finns en workaround i alla fall.

Det är ju just det att det alltid ska behövas en jäkla workaround....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-05-30 på 13:01, marcushedenstrom säger:

Källa på det?

 

"Källa på det...."   Egen erfarenhet från min bekantskapskrets som är tämligen omfattande. Det räcker för mig.

 

Men du kan ju sätta igång med en grundläggande omvärldsanalys själv om du nu vill ha det Marcus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-05-30 på 16:16, lappen71 säger:

 

Har lite svårt för dessa amatöranalyser som försöker ge sken av att vara en sanning. 

En källa på att köpare avstår Apples produkter just pga av dina påståenden. 

 

BT är så underlägset Airplay2 så jag orkar inte ens diskutera det. BT är skit när det kommer till ljudkvalitet. 

 

Tur att du är så otroligt professionell att det du säger ska tas som en absolut sanning då. Jag återger vad jag själv upplevt  passar det inte dig så kan du ju skippa de nedvärderande kommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, MacHedda säger:

 

"Källa på det...."   Egen erfarenhet från min bekantskapskrets som är tämligen omfattande. Det räcker för mig.

 

Men du kan ju sätta igång med en grundläggande omvärldsanalys själv om du nu vill ha det Marcus...

 

Det finns en term för det där som jag nu inte kommer ihåg där man tror att ens uppfattning och umgängeskrets skulle på något sätt spegla resten av världen och vara någon universell fakta

Jag kallar det för är "killgissning" 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, MacHedda säger:

 

Tur att du är så otroligt professionell att det du säger ska tas som en absolut sanning då. Jag återger vad jag själv upplevt  passar det inte dig så kan du ju skippa de nedvärderande kommentarerna.

 

Oj oj vilken prinsessan på ärten då. Vad är det som är nedvärderande i min kommentar?  Se mitt svar ovan angående dina" killgissningar"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Det finns en term för det där som jag nu inte kommer ihåg där man tror att ens uppfattning och umgängeskrets skulle på något sätt spegla resten av världen och vara någon universell fakta ...

Anekdotisk bevisföring.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Det finns en term för det där som jag nu inte kommer ihåg där man tror att ens uppfattning och umgängeskrets skulle på något sätt spegla resten av världen och vara någon universell fakta

Jag kallar det för är "killgissning" 

Nä, killgissning är något annat. Eventuellt skulle inlägget https://forum.macworld.se/topic/188326-iphoneförsäljningen-i-fritt-fall-q1-2019/?do=findComment&comment=1954338 kunna klassas som en killgissning.

 

Termen du söker påminner mer om "confirmation bias" (vettig svensk översättning saknas), även om det nog inte är helt rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-04 på 21:08, lappen71 säger:

 

Oj oj vilken prinsessan på ärten då. Vad är det som är nedvärderande i min kommentar?  Se mitt svar ovan angående dina" killgissningar"

 

Jag förstår att du inte förstod vad jag menade efter din sista kommentar. Den säger mer om dig än om mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...