Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strömförsörjning när lightninganslutningen är upptagen


JBH
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ett problem som jag söker en lösning till; När jag ansluter min ”ipad mini 2” via lightning/USB-kabel till extern hårdvara, är batterikapaciteten i min ipad otillräcklig. (Hårdvaran i mitt fall är fjärrkontrollen till en drönare, men problemställning är allmän). Jag behöver därför ansluta en extern strömkälla samtidigt som lightninganslutningen är upptagen. I en Mac-affär fick jag rådet att använda en ”lightning to Usb 3 adapter https://www.apple.com/shop/product/MK0W2AM/A/lightning-to-usb-3-camera-adapter?fnode=91&fbclid=IwAR2zqHOvxIWlCiaiRhgpUl3ag2r-CFtpbhpPdeGEb0S-vUngLEcBgJo01Z4 . Detta visade sig dock inte fungera.   Min fråga är: Finns det något ipad-batteri på marknaden som jag kan ladda trådlöst? Finns det någon annan lösning på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fjärrkontrollen saknar display varför den måste kopplas ihop med exempelvis en ipad. Fjärrkontrollen har däremot eget batteri med bra kapacitet, kan dessutom anslutas till extern strömkälla. Det är batterierna i min ipad som är akilleshälen. Tack Askungen för länken. Visserligen tveksamt om det kommer att fungera, men priset är så lågt att det  är värt att chansa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är tvunget med just lurar i ena uttaget på adaptern, det är nog en ”vanlig” usb så sett.Strömsidan däremot bör nog vara laddningen.

Vore klart roligt att få feedback på om den billiga lösningen hjälpte.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...