Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hörlurar AirPods vs EarPods


gustavr89
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag funderar på att köpa ett par AirPods hörlurar, just nu har jag ett par "vanliga" EarPods som följer med vid köp av iPhone.

 

Är det någon skillnad i ljudkvalitet och passform mellan dessa två hörlurar?

Är det någon som haft båda dessa två modeller och som upplevt någon skillnad?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej dej är varken någon större skillnad i ljud eller passform. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj @lappen71, måste säga jag inte håller med dig ;). Vet inte varför, men Earpods sitter illa i mina öron och ramlar gärna ur. Kan till och med göra ont om jag har dem längre perioder! Inte Airpods! 

 

Ljudmässigt är det kanske inte någon enorm skillnad, men har alltid tyckt att Earpods låter lite illa (har i princip alltid valt bort dem för dyrare lurar, medan jag jag står ut med ljudet i Airpods för att de är så smidiga att använda i övrigt. Det mest störiga med Airpods är väl att det läcker in ljud eftersom de inte täpper till örongången något alls så de funkar dåligt på typ tunnelbanan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Postad (redigerade)
2 minuter sedan, Idalin säger:

Oj @lappen71, måste säga jag inte håller med dig ;). Vet inte varför, men Earpods sitter illa i mina öron och ramlar gärna ur. Kan till och med göra ont om jag har dem längre perioder! Inte Airpods! 

Är det kanske sladden som drar ut dem ur öronen?

Redigerad av marcushedenstrom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Idalin säger:

Oj @lappen71, måste säga jag inte håller med dig ;). Vet inte varför, men Earpods sitter illa i mina öron och ramlar gärna ur. Kan till och med göra ont om jag har dem längre perioder! Inte Airpods! 

 

Ljudmässigt är det kanske inte någon enorm skillnad, men har alltid tyckt att Earpods låter lite illa (har i princip alltid valt bort dem för dyrare lurar, medan jag jag står ut med ljudet i Airpods för att de är så smidiga att använda i övrigt. Det mest störiga med Airpods är väl att det läcker in ljud eftersom de inte täpper till örongången något alls så de funkar dåligt på typ tunnelbanan.

 

Han frågade om passformen och på den punkten skiljer det inget. Mycket riktigt sitter Airpods bättre och det beror på att det finns ingen sladd som drar i dom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent vansinne att köpa Airpods då de kostar närmare 2000kr när ljudet inte skiljer sig märkvärt. Dessutom kan de trilla ur örat. 

Pengarna i sjön. 

Köp Earpods. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

 

Han frågade om passformen och på den punkten skiljer det inget. Mycket riktigt sitter Airpods bättre och det beror på att det finns ingen sladd som drar i dom. 

 

Sladden känns inte som problemet, tror faktiskt det är formen (att en bit sticker ned på sidan av huvudet) och batterierna/tyngden som fixar biffen. Hur som, jag får ont av Earpods och inte Airpods. Så lägger gärna pengarna på Airpods eftersom de dessutom är oerhört fantastiska att använda. Är helt klart för trådlösa hörlurar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, iMarc säger:

Rent vansinne att köpa Airpods då de kostar närmare 2000kr när ljudet inte skiljer sig märkvärt. Dessutom kan de trilla ur örat. 

Pengarna i sjön. 

Köp Earpods. 

 

Har inte vi redan haft denna diskussion nog många gånger så du behöver inte tjata. Acceptera att det finns dom som tycker att AirPods är både prisvärda och bra. Du har inte ens testat så att då döma ut dom efter andrahands information är korkat 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Idalin säger:

 

Sladden känns inte som problemet, tror faktiskt det är formen (att en bit sticker ned på sidan av huvudet) och batterierna/tyngden som fixar biffen. Hur som, jag får ont av Earpods och inte Airpods. Så lägger gärna pengarna på Airpods eftersom de dessutom är oerhört fantastiska att använda. Är helt klart för trådlösa hörlurar :)

 

Formen är identiskt. Googla så får du se. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Har inte vi redan haft denna diskussion nog många gånger så du behöver inte tjata. Acceptera att det finns dom som tycker att AirPods är både prisvärda och bra. Du har inte ens testat så att då döma ut dom efter andrahands information är korkat 

Det är priset det är fel på. Hade de kostat 500 hade jag köpt dem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Det är priset det är fel på. Hade de kostat 500 hade jag köpt dem. 

 

Det hade jag också men det är en omöjlighet att trådlösa skulle kosta så lite. Titta på konkurrenterna med samma teknik så kostar många faktiskt mer än Airpods. Tex Samsucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Det hade jag också men det är en omöjlighet att trådlösa skulle kosta så lite. Titta på konkurrenterna med samma teknik så kostar många faktiskt mer än Airpods. Tex Samsucks

Nej dessa Jetset-lurar kommer jag aldrig köpa om de inte sänker priset till 500, kanske inte ens då eftersom de lätt kan trilla ur örat. Ena earpoden jag har brukar trilla ur när jag cyklar och det blåser ute. 

Tycker vanliga bluetooth-hörlurar (kåpor) ger ett avsevärt bättre och fylligare ljud, och tycker inte de känns klumpiga att bära heller. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, iMarc säger:

Nej dessa Jetset-lurar kommer jag aldrig köpa om de inte sänker priset till 500, kanske inte ens då eftersom de lätt kan trilla ur örat. Ena earpoden jag har brukar trilla ur när jag cyklar och det blåser ute. 

Tycker vanliga bluetooth-hörlurar (kåpor) ger ett avsevärt bättre och fylligare ljud, och tycker inte de känns klumpiga att bära heller. 

 

Och som konstaterats beror det på kabeln mestadels. 

Kåpor är både otympligt,varmt och olämpligt i den miljö jag vistas i på jobbet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
24 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Och som konstaterats beror det på kabeln mestadels. 

Kåpor är både otympligt,varmt och olämpligt i den miljö jag vistas i på jobbet. 

Inte kabeln för min del, lurarna sitter väldigt löst i öronen, det räcker jag vrider snabbt på huvudet så trillar en ur, eller om jag böjer huvudet och tittar nedåt åt något håll. Så jag måste ofta ”trycka in” dem vilket bara hjälper tillfälligt. Men jag kanske har knepiga öron vad vet jag. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Och som konstaterats beror det på kabeln mestadels. 

Kåpor är både otympligt,varmt och olämpligt i den miljö jag vistas i på jobbet. 

Ja när jag jobbade på pappersbruket förr där det var extremt mycket buller, och ofta väldigt varmt beroende på var man vistades, så blev det svettigt med kåpor. Jag tror behovet helt och hållet är individuellt och vad gäller rådande omständigheter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Nej dessa Jetset-lurar kommer jag aldrig köpa om de inte sänker priset till 500, kanske inte ens då eftersom de lätt kan trilla ur örat. Ena earpoden jag har brukar trilla ur när jag cyklar och det blåser ute. 

Tycker vanliga bluetooth-hörlurar (kåpor) ger ett avsevärt bättre och fylligare ljud, och tycker inte de känns klumpiga att bära heller. 

Har haft Airpods nu sedan de först släpptes och aldrig varit i närheten av att de ska ramla ur, de sitter jättebra, även om jag ger mig ut och springer. Som vanligt med hörlurar är det väldigt olika från person till person då vi har så olika öron!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

One size does not fit all. Bloody obvious, really.

Ah, men det är ju kul att debattera vilka hörlurar som är bäst ändå ;)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det inte skulle vara någon skillnad i hur dom sitter är bland det dummaste jag har hört. Jag upplever att AirPods sitter betydligt bättre i örat än EarPods. Om det sedan beror på sladd, tyngd eller what ever spelar ju ingen roll om effekten faktiskt är påtaglig. Ljudet är det ju ingen större skillnad på dock. 

 

Sen hur smidigt dom sömlöst funkar mellan dom olika Apple-enheterna man har i hemmet och hur lätta dom är att sätta i och ta ut är ju bara helt fantastiskt. Inget pillande med att få dom rätt i öronkanalen, bara att låta dom glida in i ytterörat. 

 

Jag tycker dom är helt klart värda sina pengar (även om jag inte hade börjat gråta om dom var billigare). 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, maqs säger:

Att det inte skulle vara någon skillnad i hur dom sitter är bland det dummaste jag har hört. Jag upplever att AirPods sitter betydligt bättre i örat än EarPods. ...

Vi ska nog skilja på hur hörlurarna sitter och hur länge hörlurarna sitter kvar. Om den delen som sitter i örat är identisk så sitter de likadant. Men andra omständigheter gör att de sitter kvar olika länge. Precis som har beskrivits. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är hemskt ledsen att jag missade detta. Självklart menar jag hur dom sitter kvar. Tack för att du rättade mig. Är nog många som överhuvud taget inte förstod andemening i vad jag skrev så det känns bra att du förtydligade detta. Bra att du styr upp i trådarna. ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa lurar sitter bra i örat på mig och ramlar aldrig ur. Earpodsen är liksom lösa i örat och ”hänger” i nederkant. 

E430DB80-4132-4489-B810-76975E7B3B1B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
18 timmar sedan, iMarc säger:

Rent vansinne att köpa Airpods då de kostar närmare 2000kr när ljudet inte skiljer sig märkvärt. Dessutom kan de trilla ur örat. 

Pengarna i sjön. 

Köp Earpods. 

Annars kan man köpa Powerbeats Pro som sitter bättre i öronen.

Redigerad av cokeman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...