Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två Icloud konton i en Iphone X


DGL
 Share

Rekommendera Poster

Hej på er.

Detta har jag sökt info om men kan inget hitta, kan ni hjälpa mig?

Jag har i dag installerat e-sim i min Iphone XS (Telenor har släppt detta nu). Sedan har jag fysiskt SIM-kort i också (jobbets) för att slippa ha två telefoner.

Allt funkar kanon, jag är mycket nöjd, MEN...

Jag har så klart olika Icloud konton till de olika telefonnumren. Hur gör jag nu (om man kan) för att ha båda i en telefon?

Är det ens möjligt. Jag har hittat tredje-parts lösningar som är jäkligt omständliga tycker jag, det bästa vore så klart om det bara var ett par enkla knapptryck, att jag missat något som ni har koll på. 

 

Må bäst & ha en trevlig helg. DGL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enkla svaret är nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iCloud är till för innehållet i våra i-prylar, inte telefonnumret. Så glöm det där om att ha två iCloud i din lur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Idén är att man har samma konto på alla de enheter som man vill synka. Däremot kan man ha två telefonnr på samma Apple ID och iCloud. Om du har olika telefoner med samma Apple ID så får telefonernas olika nummer associerade på samma Apple ID. 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade lite en Apple USA och fick detta svar för framtida frågor. 

 

Hello. You cannot add two iCloud accounts in the sense of having ‘two different user login profiles’ like a PC or Mac. 

 

However you can add a second iCloud account for some services such as accessing mail, contacts, calendars etc from that account, by going to Settings > Passwords and Accounts > Add Account > iCloud , entering the account details and choosing which of the available services to turn on.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan ha ett konto för iTunes/App Store och ett annat konto för iCloud tjänsterna. Dvs två Apple ID. Och du kan ha olika mejlkonton, även flera iCloud mejl. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...