Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail-appen öppnar sig själv


juliabulia
 Share

Rekommendera Poster

juliabulia

Hallå! 

För kanske en eller någon vecka sedan började mail-appen på min dator med macOS 10.14.5 öppnas av sig själv. Det kan t.ex. vara när jag kollar på något program på datorn med helskärm så kommer det upp som "delat fönster". Kan också hända om jag inte har något program på helskärm och då kommer det helt plötsligt upp och lägger sig framför alla andra fönster.

Någon som hört talas om det och vet hur man får bort det? Det är fruktansvärt irriterande och händer flera gånger per dag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Händer hos mig också, programmet är dock inte avstängt, men fönstret poppar upp, oftast om det kommer nytt mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går väl att ställa in hur ofta mailen skall kollas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

juliabulia

Jag tror inte att det är de som är problemet för att mail-appen kommer upp även om jag inte har fått något mail i inkorgen/skräpposten. Men ska testa ställa in att den aldrig ska kolla efter mail själv och se om det skulle göra någon skillnad. Låter ju dock konstigt att man inte ska kunna ha automatisk koll utan att mailappen öppnar sig i fullskärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Säkert en bugg, likt den i förra versionen, där gmail inte kopplade upp, det är löst nu ser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Samma på min Mac mini 2018, hoppas det löser sig frampå med nån uppdatering, eller om nån har en lösning på det.

Redigerad av MacPatro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Ja, stäng ner gmail !

Gå in i Systeminställnigar o gör detta.

Finns en tråd om ämnet här

 

lappen71 visade med en bild 

markera Goggle  

 

 

Skärmavbild 2020-01-06 kl. 19.52.42.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...