Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bootcamp, lite funderingar kring val av windows.


daspunner
 Share

Rekommendera Poster

Tja!

 

Man kan ju hitta bantande versioner av Windows 10, så kallade "lite"-versioner som är betydligt mindre än fullversioner. Går dessa att köra i bootcamp? Vill bara ha så basic windows  att det går att köra lite spel på en macbook air.

 

 

/D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du med "lite"-versioner sådana där någon plockat bort onödiga "appar", eller menar du en enklare version av Windows 10 som typ bundlas med netbookar och andra svaga datorer? Jag gissar på det första, men min erfarenhet är att även om lite-versioner nog är lagliga (de kräver fortfarande en äkta version av Windows 10 Home eller Pro) kan de strula vid uppdateringar. Jag tycker inte heller det är värt besväret längre, det är mest på min 2GB netbook med 40GB ssd som jag har provat.

Det som du kan fundera på är om du kan köra Windows 7, ska man bara spela kan det vara en bra lösning (beror lite på vilken årgång av Macbook Air du har antar jag). 

Är man bekymrad över att fullversioner av Windows 10 "spionerar" på användaren löses detta enklast genom att skapa ett lokalt konto inte knutet till microsoft. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...