Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min MacBook går inte att återställa


Isaksson
 Share

Rekommendera Poster

Hej. Jag har köpt en begagnad MacBook Pro. I början startade den finfint utan problem men när jag skulle ladda ned Photoshop kom det upp ett felmeddelande att det inte gick att ladda ned på startsidan eller nånting så jag trodde det hade med formateringen att göra.

 

Jag googlade och sökte runt tills jag kom förbi någon som omformatera de sin MacBook genom att hålla "command" + "R". Jag gjorde det och omformaterade datorn till APFS. Efter att jag hade gjort detta testade jag att ladda ned operativsystemet men lyckades inte då jag fick upp ett nytt felmeddelande som sa att ett fel hade inträffat vid installationen (har ca 10mb/s internet så var inte kul att få det meddelandet efter några timmar av installation).

 

Efter det så trodde jag att det hade o göra med att jag omformaterade den till APFS till att börja med så jag gjorde som innan och omformaterade nån skiva igen. Nu syns inte Macintosh HD längre, endast "Namnlös" skivan och jag vet inte vad jag ska göra. Känns som jag har förstört hela datorn.

 

Tack för hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du startar om med alt+command+R (då får du senaste MacOSx som datorn klarar av)

Sen ska Verktygsprogram komma upp (du måste ha Internet)

Sen väljer du skivverktyg och där döper du om Namnlös.

 

  1. Avsluta sedan Skivverktyg. Nu kan du installera macOS på skivan eller volymen om du vill att din Mac ska kunna starta från den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...