Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tiden är inne – Nu vill vi se en Mac med pekskärm


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
2819350333.jpg
Med rykten om både möss och pekplattor på IOS – och Mac som snart får IOS-appar – har det blivit precis rätt tid att lansera en Mac med pekskärm. Till sist.WAr2VfR5uAo

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Nyhetsroboten säger:

Nu vill vi se en Mac med pekskärm

Vilka "vi"?

INTE jag i alla fall.

  • Gilla 3
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker rätt regelbundet att trycka på skärmen på min Macbook Pro, så i vissa fall kan jag verkligen tycka det vore smidigt. Men kan tänka mig att det isf skulle räcka gott att bara kunna flytta markören till ett visst ställe (är ju typ sånt jag vill göra när jag är framme med fingret och smutsar ner skärmen i onödan), helst inte ha något särskilt touch-läge med typ IOS-appar eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förutspår att Finder är borta inom fem år. Användarupplevelsen är alldeles för viktig för Apples varumärke för att överlåtas till kreti och pleti. Långsamt stängs möjligheterna till anpassning ned, och så har det varit ett tag. Införandet av pekskärm är ett led i denna iosifiering.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nej, nej. Fick pek-skärm på min jobb-PC. Gick att stänga av som tur var.

  • Gilla 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Vilka "vi"?

INTE jag i alla fall.

Men dä gör vi redan. Den fick namnet iPad. :nerd:

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Det är ingen mac. :stjarnsmall:

Jo dä ä dä. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Jo dä ä dä. :D 

Om fem år är det ingen avgörande skillnad kvar, då är det en mac. Eller alla är en ipryl.

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Om fem år är det ingen avgörande skillnad kvar, då är det en mac. Eller alla är en ipryl.

Ska bli jätteroligt att följa. Jag vet att artikelförfattaren inte riktigt är på det klara med vad som sker, att utvecklingen tuffar på i sakta mak, men att det inte måste betyda att det gamla måste härma det nya i allt eller ens något. 

 

Det lär bli svårt att hitta något bättre sätt att interagera med datorn än det nuvarande GUI, på en större skärm alltså. Det vi ser i iOS är ju bara kompromisser pga en mycket mindre skärmyta. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...