Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av Blåtanden


DruttenSE
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som vet hur man stänger av den inbyggda blåtanden, för jag har fått problem.

Helt plötsligen kan datorn säga, blåtand ej tillgänglig, och så stänger den av den.

Det enda man kan göra är att sätta i en trådad tangentbord för att försöka få det att fungera igen.

 

Har installerat om maskin, men det hjälper inte, samma fel kommer tillbaka.

Det första man märker att blåtanden börjar strula är att musen beter sig konstigt, den blir seg, hackig.

Tur att jag har en logitech mus med egen sändare, och nej det spelar inte någon roll om jag tar ut den sändaren samt att jag har haft den i flera år.

 

Så nu undrar jag om man kan stänga av blåtanden i datorn för att köra en extern blåtands enhet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på symbolen och stäng av se pic

Screen Shot 2019-05-12 at 11.19.05 PM.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, hellstens säger:

Klicka på symbolen och stäng av se pic

Screen Shot 2019-05-12 at 11.19.05 PM.png

Tack för iden, men det funkar inte, samt jag måste se den externa blåtands enheten för att koppla ihop tangentbordet med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som får dig att tro det är den inbyggda bt-sändaren som är problemet när du säger att du har en extern enhet för bt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Varför jag tror att det är problem med den inbyggda? Jo, det har kommit smygande och tillslut blivit ett problem.

Nu ska jag inte säga att jag är hundra procent säker på att det är hårdvaror fel, men det luta mot det eftersom jag har installera om hela datorn och då har den fungerat ett tag.

 

Nu när du säger det så ska jag kolla på en sak innan jag slänger skit på hårdvaran igen.

Det kan vara en mjukvara, ett program som styr min logitech mus, måste kolla, återkommer.

 

Det vore bra om man kunde stänga av det inbyggda kortet för att sedan köra extarnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har installerat av Logitech programmen och tagit bort både musen och dess unibody mottager, samt tagentbordet.

Det verkar som det var det som strula, för efter ett par timmar så är det stabilt.

Vi får se vad som händer dom närmsta dagarna om det är fortfarande stabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, DruttenSE säger:

 

Tur att jag har en logitech mus med egen sändare, och nej det spelar inte någon roll om jag tar ut den sändaren samt att jag har haft den i flera år.

 

 

Men du säger ju att du har en mus med egen sändare då används inte den inbyggda bt alls.

Går man in i Inställningar - Bluetooth och stänger av den vägen sä är det verkligen avstängt.

ingenting som aktiverar sig självt utan det är av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Men du säger ju att du har en mus med egen sändare då används inte den inbyggda bt alls.

Går man in i Inställningar - Bluetooth och stänger av den vägen sä är det verkligen avstängt.

ingenting som aktiverar sig självt utan det är av.

 

Hej

Tangentbordet är blåtand, musen är med en sändare. Det gör att tangentbordet slutar att fungera, vilket är lite irriterande. Den externa blåtanden har inget program så då är frågan hur man gör då för att få det att funka?

För hoppnings vis är problemet löst, nu när jag kör med orginala trådlösa tangentbord och mus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...