Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Program som sparar alla mina sms + bifogade filer


snoogentz
 Share

Rekommendera Poster

snoogentz

Hej! Det är så att jag behöver reboota min iphone helt och hållet, då den fastnat i en loop utav att jag måste verfiera mitt apple id (logga in) och rutan fortsätter poppa upp hur jag en går tillväga.. googlat och försökt löst detta i flera månader, men inget fungerar.. ni kanske hört om det problemet förut.. så enda utvägen är väl att starta om mobilen helt och hållet..

 

Gjort en säkerhetskopia via ITUNES för att spara allt, och antar att jag kan lita på att itunes sparar allt? iallafall bilder/videos. Hört rykten om att itunes dock INTE sparar sms + bifogade filer i smsen. så nu letar jag efter ett GRATIS program som kan göra detta? eller något annat jag kan göra för att spara alla sms + FILER sparade i smsen. som dessutom är GRATIS att föra tillbaka till mobilen, alternativt göra så smsen går att läsa direkt på datorn.. 

 

Hjälp vore fantastiskt. tack som fan ❤️ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om allting var i bockat under iCloud så finns alla dina iMessage/Sms sparade i iCloud.

Om du återställer telefonen så kommer du aldrig kunna få tillbaka alla iMessage/Sms med något tredjeparts program.

Utan det gäller att du har aktiverat iCloud för att kunna få tillbaka dom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snoogentz

varken icloud eller apple id eller någonting fungerar på min telefon just nu, det som är GREJEN! inget sparas till icloud, eller någonstans, och går inte logga in på mitt apple id på mobilen, eller ändra några inställningar.

så nej det går inte, dessutom är det över 10gb sms/mms som ska sparas, icloud sparar 5gb.. loggar jag in på min icloud nu finns ingenting där.. 5 gb ledigt utryme, men mobilen synkar inget dit. 

 

alltså.. svårt och förklara :s min telefon behöver resetas och jag behöver spara nödvändig info, och det går inte via icloud, för enligt min mobil telefon är jag inte inloggad på APPLE id, och det går inte heller logga in, telefonen har fastnat i en loop! 

 

http://osxdaily.com/2016/01/11/fix-apple-id-verification-password-pop-up-ios/

 

försökt alla hjälpmedel jag hittat, men inget fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krypterad backup i iTunes innehåller det du efterfrågar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snoogentz
3 timmar sedan, lappen71 säger:

Krypterad backup i iTunes innehåller det du efterfrågar

 

så du är 100 % på att det sparar allt? :) men tack för det, ska göra en krypterad backup, antar att jag ser på "storleken" utav backupen att allt är med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, snoogentz säger:

 

så du är 100 % på att det sparar allt? :) men tack för det, ska göra en krypterad backup, antar att jag ser på "storleken" utav backupen att allt är med.

 

Vad har du får val egentligen? Nej du kan inte se på backupen om allt är med eftersom appar inte inkluderas i backupen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är telefonen som är problemet och inte ditt id? Gå till https://appleid.apple.com på din dator och logga in. Du får meddelande om något behöver göras som. tex bekräfta din identitet.

 

Sen har du kanske råd att betala 9kr för 50GB icloudbackup också. På en månad ska du väl ha kunnat backupat och läst tillbaka? Annars kan du förlänga en månad till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snoogentz
10 minuter sedan, polken säger:
10 minuter sedan, polken säger:

Är du säker på att det är telefonen som är problemet och inte ditt id? Gå till https://appleid.apple.com på din dator och logga in. Du får meddelande om något behöver göras som. tex bekräfta din identitet.

 

Sen har du kanske råd att betala 9kr för 50GB icloudbackup också. På en månad ska du väl ha kunnat backupat och läst tillbaka? Annars kan du förlänga en månad till.

ja, problemet är att jag varken kommer åt ICLOUD via min telefon, har appen eller programmet nerladdat på datorn där jag kan uppgradera, men det går inte, något fel har uppstått står det bara, min icloud är helt tom, 5 gb ledigt, inget går att lägga in där? 

och ja, jag har varit i kontakt med apple support och dem säger att restarta telefonen ska lösa problemet, men han kunde inte svara på om allt skulle sparas, han sa att det sparas på icloud, men det har det ju inte heller gjort :D får olika svar överallt.. vet inte vad jag ska göra.. vill spara mina sms, då dem innehåller nödvändig information som jag vill behålla..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snoogentz

Det är lixom helt sjukt, INGENTING går att göra.. nu loggade jag in på apple och gick in på inställningar för att ändra betalningsmetod, så det skulle gå och köpa 50gb med min mobilräkning, så ska jag få en kod skickad till min telefon för att verifera att jag vill ändra det..

 

får koden, men sen ett felmeddelande att det inte går..

 

INGENTING FUNGERAR KORREKT! alltså... på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att avskriva alternativ till lösning:

Har du loggat in på sidan https://appleid.apple.com ?

 

Kan inte se i dina svar att du gjort det. 

Ang. betalning, prova betala med kort istället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snoogentz

Har försökt allt, och ja självklart inloggad på apple.com :D ändrat lösenord 100 gånger, hemliga frågan och allt sådant.. och det är ju tydligen inte bara jag som har det här problemet, om man nu googlar "apple id verify popup 24/7" 

iallafall så hittade jag ett program där jag kunde kolla vilka filer som backupas på datorn med itunes, och smsen + mms, och allt annat var med.. så nu kan jag äntligen finna ro att reseta min telefon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag orkar inte mera? vad vill dem att jag ska göra? har jag haft min telefon i 2 år nu för jag måste köpa ny???

 

RESETAT HELA TELEFONEN! backupa telefonen, och SAMMA problem UPPSTÅR IGEN! PRECIS SOM INNAN, suttit här i flera timmar med att SAMMA PROBLEM SKA UPPSTÅ IGEN!

 

alltså folk med låg stubin hade ju kastat sönder sin telefon nu.. och jag är jävligt nära.. apple är ju på riktigt ett  skämt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du bytt lösenord flera gånger? Det krånglar ju bara till det. 

 

Har du testat att reseta telefonen fullständigt utan att läsa in backupen , uppdatera till senaste iOS och sen aktiverat icloud? Får du samma problem då?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...