Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hej Apple-vänner!


Idalin
 Share

Rekommendera Poster

Är nygammal till det här forumet så tänkte det kan vara på sin plats att skriva hej här!

 

Heter Ida och bor lite norr som Stockholm sedan "3–4 år" (i själva verket är det 10+, men vem räknar). Hade turen att föräldrarna skaffade en Mac efter vår första Amiga, bör ha varit nån gång i början av 90-talet. Sedan dess har jag varit användare av allting Apple kan man säga. Min första egna dator var en orange Ibook som fortfarande finns i min ägo. Den startade till och med glatt senast jag kikade till den. Underbar design med handtaget för att bära den.

 

Numera är nog favoritprylarna min Apple Watch och Ipad Pro:n med nya pennan. Apple TV:n blir också flitigt använd. 

 

Vi hörs i trådarna här vänner!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej och välkommen! :pompoms: Har inte heller kunnat slänga min Tangerine iBook. Den är bara så :bultandehjarta:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen! :) Åh första iBook var ju en fantastisk dator, unik design och väldigt trevlig att använda. Förstår inte varför fler bärbara inte har inbyggt handtag. Den var före sin tid och Apple har fortfarande inte hunnit ikapp den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibook_1.thumb.jpg.acb5fe69e0df602fd3d839dfb3a07803.jpg

 

Jag hade en blå sådan Ibook. Borde väl inte ha sålt den. Men sparade i alla fall annonsbilderna!

 

ibook_3.jpg.0795aff4e8ca8d3f92fa7b91cdfc48da.jpg

 

ibook_2.jpg.d5e7e8b02d2acc4acc1e6b8387f81628.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Idalin säger:

Är nygammal till det här forumet så tänkte det kan vara på sin plats att skriva hej här!

 

Heter Ida och bor lite norr som Stockholm sedan "3–4 år" (i själva verket är det 10+, men vem räknar). Hade turen att föräldrarna skaffade en Mac efter vår första Amiga, bör ha varit nån gång i början av 90-talet. Sedan dess har jag varit användare av allting Apple kan man säga. Min första egna dator var en orange Ibook som fortfarande finns i min ägo. Den startade till och med glatt senast jag kikade till den. Underbar design med handtaget för att bära den.

 

Numera är nog favoritprylarna min Apple Watch och Ipad Pro:n med nya pennan. Apple TV:n blir också flitigt använd. 

 

Vi hörs i trådarna här vänner!

Välkommen! Och kudos för Amigan :)  

Själv har jag en Amiga 500+, en Commodore 64 och massor med tillbehör. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen till vårt mysiga lilla kryp in 

hoppas att du kommer att trivas här lika bra som oss

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Välkommen! Och kudos för Amigan :)  

Själv har jag en Amiga 500+, en Commodore 64 och massor med tillbehör. 

Minns den där Amigan, den av mamma låsta boxen med speldisketter och joysticken med 100 procent glädje.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen (tillbaka?) :)

Bara 6 inlägg och redan moderator, det var snabbt marscherat. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Telly82 säger:

Välkommen (tillbaka?) :)

Bara 6 inlägg och redan moderator, det var snabbt marscherat. :) 

 

Ett bra val. Hon stängde av mig från 99.se en gång så hon kommer göra ett bra jobb ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Telly82 säger:

Välkommen (tillbaka?) :)

Bara 6 inlägg och redan moderator, det var snabbt marscherat. :) 

 

Tack tack! Tanken är att jag ska ta ansvar för att främja aktiviteten och trivseln här i forumet. Vara en länk mellan moderatorer och redaktionen om det behövs. 

 

Har gjort ungefär samma sak på 99 under många år, så förhoppningsvis trivs vi bra med varandra så det blir många bra inlägg/diskussioner om allt värt att prata om här på Macworld!

 

 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Ett bra val. Hon stängde av mig från 99.se en gång så hon kommer göra ett bra jobb ?

 

Haha, hoppas vi slipper upprepa sånt tråkigt! Känner absolut igen ditt nick. Kul att hitta dig här!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Idalin säger:

främja aktiviteten

Bra! Det behövs. Här finns ett fåtal medelålders stötar och i övrigt folk som dyker in som hastigast med diverse datorproblem. Forumet är inte alls vad det en gång har varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Bra! Det behövs. Här finns ett fåtal medelålders stötar och i övrigt folk som dyker in som hastigast med diverse datorproblem. Forumet är inte alls vad det en gång har varit.

 

Ja, forum har nog under lång tid haft hård konkurrens från sociala medier som Facebook etc. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halkade in här när på stenåldern och blev regelbunden när jag brände ut mig 2002-isch. Perfekt att umgås helt på egna villkor och känna att man gör nåt även om det är mycket litet. Nu klarar jag inte av att försvinna. Så jag blir väl här tills jag blir utkastad eller dör.......:whistling:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Idalin säger:

Ja, forum har nog under lång tid haft hård konkurrens från sociala medier som Facebook etc. 

Så är det.

 

33 minuter sedan, Axelman säger:

Halkade in här när på stenåldern och blev regelbunden när jag brände ut mig 2002-isch. Perfekt att umgås helt på egna villkor och känna att man gör nåt även om det är mycket litet. Nu klarar jag inte av att försvinna. Så jag blir väl här tills jag blir utkastad eller dör.......:whistling:

Samma här! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...