Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple: "Folk kan skada sig om de försöker reparera våra produkter"


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Äh, bullshit. Den egentliga anledningen är förstås att själva kunna ta betalt, fritt belopp, för reparationer, eller, ännu hellre, sälja nytt. Det finns ett otal exempel på hur säljare säger att det inte lönar sig att reparera, utan de vill sälja nytt i stället.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Äh, bullshit. Den egentliga anledningen är förstås att själva kunna ta betalt, fritt belopp, för reparationer, eller, ännu hellre, sälja nytt. Det finns ett otal exempel på hur säljare säger att det inte lönar sig att reparera, utan de vill sälja nytt i stället.

Dyrt som f@n med reparationer. Det viktigaste skälet till att jag strax ska köpa modulärt. För att kunna slänga delen som är trasig, exempelvis tangentbordet, och köpa nytt. Känns helt rätt för mina känsliga nerver... scared.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är för många som ska mecka själva men inte klarar av det, då kan det bli problem. Folk har problem med rätt enkla saker som en IKEA-byrå som monteras fel fast det medföljer instruktioner, detta slutar med människor som far illa. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Hummel säger:

Kanske är för många som ska mecka själva men inte klarar av det, då kan det bli problem. Folk har problem med rätt enkla saker som en IKEA-byrå som monteras fel fast det medföljer instruktioner, detta slutar med människor som far illa. 

Så du tycker att folk i allmänhet inte ska tillåtas reparera sina grejer, inklusive Appleprylar, för att det finns en risk att de skadar sig? Eller? Vad är annars poängen med det du skriver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var någonstans i livet riskerar man att INTE skada sig? Korkat argument. Jag kan ju förstå att Apple vill göra det enkelt för sig att stänga klåparna ute och håva in storkovan genom att ha monopol, men jag tycker det är feltänk. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Erik1900 säger:

Som sagt, nu känner man igen Apple. :tarskratt:

Nu känner man igen Erik, undrar vad han heter nästa gång man känner igen honom...?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Apple: "Folk kan skada våra intäkter om de försöker reparera våra produkter"

  • Gilla 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...