Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installationsfil med Ubuntu för Mac OS?


OldMac
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vet någon var kan jag hitta en installationsfil med Ubuntu som går att öppna i High Sierra och Mojave?

 

[jag har prövat att hämta Ubuntu  för Mac från ”ubuntu.com” men skivavbilden har ändelse ”.iso” och går inte att öppna i HIgh Sierra och Mojave]

Redigerad av OldMac
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, OldMac säger:

Hej,

 

Vet någon var kan jag hitta en installationsfil med Ubuntu som går att öppna i High Sierra och Mojave?

 

[jag har prövat att hämta Ubuntu  för Mac från ”ubuntu.com” men skivavbilden har ändelse ”.iso” och går inte att öppna i HIgh Sierra och Mojave]

Vad menar du med att ”öppna”? Det är en skivavbild som används för att göra ett installationsmedium/eller virtuell maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

"Vad menar du med att ”öppna”?"

 

Som vanligt: markera filen (skivavbilden) - dubbelklicka - och den öppnas. Men det fungerar alltså inte i det här fallet. Jag får istället besked om att skivavbilden är ett "filsystem som inte kan anslutas".

Redigerad av OldMac
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, OldMac säger:

"Vad menar du med att ”öppna”?"

 

Som vanligt: markera filen - dubbelklicka - och den öppnas. Men det fungerar alltså inte i det här fallet. Jag får istället besked om att filen är ett "filsystem som inte kan anslutas".

Då laddar du ned och ställer in The Unarchiver. Finns i App Store också.

 

dump.png.8aedeb691a1a49102c2d1f8498a216e6.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...